designtrollet
designtrollet: Har nyss fått ett ballingslövkök monterat. nabis är ju ballingslövs billigare märke. Inte lika många lösningar och enklare utförande. Billigt och det var precis vad kvaliteten kändes som. Så för mig vart inte valet svårt. Dock så verkar kvaliteten bättre än ikea i varje fall.
5 svar · 6,8k läst
B
bjolletts: Tackar och bockar för svar. Då vet jag vad vi ska titta efter :)
3 svar · 1,9k läst
S
steve5432: Håller med, blir mycket snyggare med en diskret latexfog som appliceras korrekt. /S
2 svar · 1,6k läst
Alfredo
Alfredo: Jag har köpt liknande galler hos vitvarufackhandlare (elon). Kan ju vara värt att kolla.
1 svar · 1,3k läst
Nimajneb
Nimajneb: Att ha en stor matplats i köket är väl bara en tillfällig fluga framförallt i Sverige. Naturligtvis är det mycket trevligare att då man äter tillsammans att sitta frånskilt från köket. Att ha några barstolar i köket för snabbfrukost eller en lunch funkar jättebra.
16 svar · 5,0k läst
·
L
lagre: Vår Tapwell började oxå droppa efter ungefär ett år. Bytte till en Hans Grohe i samma design. Jisses vilken skillnad i kvalitétskänsla!
7 svar · 12,7k läst
A
Annelunn: Hej Nej men du kanske vet hur det är.... så länge det finns luft i skåpen ( 92 höga) så går det att få i ännu mera. Och inredningen jag tog ner satt knappt fast i väggen.. Har inte tänkt att göra om detta.. gick det att svetsa fast skiten hade jag gjort det. Tack för mig Återkommer om jag har andra spörsmål så klart ÖVER OCH UT
11 svar · 1,6k läst
prototypen
prototypen: Börja med en elgalvad plåt eller en rostfri plåt. Funkar säkert med pulverlack. Protte
1 svar · 3,2k läst
gstv
gstv: Ja det är för ljuddämpning. Skramlar mer utan den, skulle rekommendera att ha den kvar.
2 svar · 8,4k läst
Larsa
Larsa: Diskade ur under silen med varmt vatten och diskborste, och nu lirar det. Måste vara ngt hål i plastdetaljerna där under som givaren sitter. Hittade inga sprängskisser e.dyl. på nätet. Så nu kommer man aldrig mer låta maskinen jobba ensam.....
4 svar · 4,8k läst
T
Tune: [citat] Det stora problemet med att såga i gips med elverktyg anser jag är att det dammar mycket mer än om man sågar för hand.
7 svar · 3,9k läst
NetNut
NetNut: När det är smuts/bakterietillväxt i avrinningshål och även i slangen som det rinner ner i till behållaren som sitter på kompressorn brukar jag rengöra ordentligt med en liten flaskborste, eller en borstviska till luftgevär. Sedan sköljer jag med vanlig klorin och sedan brukar lukten hålla sig borta. Anledningen att det kommer tillbaka är ofta att skiten sitter kvar i slangen ner till
11 svar · 59,2k läst
NetNut
NetNut: Ett relativt smidigt och billigt sätt är att använda gasdämpare som sitter till huv/baklucka på dagens bilar. En vid vardera sidan och rätt monterad gör att det går lättare att stänga/öppna och den stannar i öppet läge. Har fungerat på bilar i många år så varför inte på en lucka inomhus ?
5 svar · 4,5k läst
Z
zeno: Hej, Jag har en gashäll av märket Gorenje G6N50AX från 2009 med fyra plattor. För ett par veckor sedan har den största plattan börjat att krångla. Problemet är att det inte blir någon knista, så jag får tända med tändsticka eller liknande. Vad jag kan se så ser det ut som det är för långt avstånd mellan själva gnisttändaren och ringen är för långt. Om jag tar lös ringen
0 svar · 6,2k läst
K
kindvall: Kolla tretti.se, de verkar ha bäst sortiment på "udda" fläktar, och bra sökfiltrering
5 svar · 6,8k läst
Patrik_Hed
Patrik_Hed: Utmärkt! Kul att höra att allt funkar! //Patrik
8 svar · 5,5k läst
Mikael_L
Mikael_L: Bra val! En 700mm djup diskbänk är min våta dröm ... :cool: Däremot hade det varit för dyrt, i den budget vi har för huset ... :|
10 svar · 9,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Det var märkligt att de spikat ihop detta med vartannat för det har jag aldrig varit med om. Är det inte så stort går det lika bra med fix ju...
11 svar · 5,4k läst
slacker
slacker: Det är som du nämner bara att kika runt på Byggvaruhuset - Handlat både på K-Rauta och på Bauhaus till rätt priser, K-Rauta hade då i vart fall en 28mm med rak kant för ngn månad sedan - som jag senare kant fräste med liten radie. Tycker som du att den stora radien på skivkanten förstör. Sen personligen tycker jag att en 40mm skiva ger ett mer gediget intryck och ser bättre ut. Men
1 svar · 1,6k läst
L
Lelin: Ja, jag har ju tyvärr det, finns inte där... :/
2 svar · 1,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Även bygghandlare som typ Hornbach säljer ben för köksinredningar löst.
4 svar · 1,5k läst
C
chisburg: hej, superbra svar, tack. Tror att en ugn är att föredra då det finns ett skåp för en ugn, en spis blir lite för mkt. jobb. Hittade faktiskt några mindre ugnar från ett märke som heter Amica same en från Whirlpool (WP är kanske lite väl liten). Dock endast i tyskland :( och de verkar inte vilja skicka till sverige, vilket lär kost lika mkt. som ugnen. hehe
2 svar · 25,9k läst
Misse
Misse: Vi bor i ett hus byggt på 20-talet. Badrum, hall, sovrum, vardagsrum, matsal etc är renoverade men köket är från 80-talet. När vi kommer att renovera köket beror lite på om vi behöver bygga ut det eller inte men jag skulle gärna ta emot tips på hur ni tror att köket (på nuvarande utrymme) kan förbättras vid en renovering. Nedan finns planlösningen på bottenvåningen. Sedan dess
0 svar · 3,1k läst
Isabelle84
Isabelle84: Hej! Skall totala renovera i köket, har ni satt in något av ovanstånde som stänkskydd? För och nackdelar? Pris? Och gärna övriga tips tas emot! Mvh Isabelle
0 svar · 1,8k läst
C
cullberg: Vanliga "infällnads" vaskar är ju bland det vanligaste?
2 svar · 1,6k läst
·
J
jezsze: Hej Vi ska fixa till vårat lilla kök i den nya lägenheten men får inte till någon bra planlösning. Tänkte fråga er om ni kanske har några smarta ideér eller tips :-) Köket är ganska litet och vi vill ha ut så mycket bänkyta som möjligt, vi kommer inte ha någon matplats i köket utan det blir i vardagsrummet. Några av våra önskemål är: Vi vill gärna ha ugn och micro i ett
0 svar · 2,3k läst
Consensus
Consensus: Lustigt, jag har gjort samma lösning för några år sedan. IKEA hade en ram i aluminium som skåpen ställdes på och i vilken man skruvade fast valfria ben. Det blev hur stabilt som helst. Lättstädat också. Den standardssockel som IKEA säljer ska fästas i benen. Skåpen vilar aldrig på sockeln.
5 svar · 4,5k läst
G
gardesmed: [citat] När jag nu påminns om detta så slår det mig att jag inte hårt detta sedan felet uppstod! Har inte heller vetat varför det "knäppt till" i maskinen under drift. Hur går jag vidare? Var sitter denna växlare?
13 svar · 9,1k läst
A
agaton sax: Jag känner igen det och har ett svagt minne av Sveriges fulaste hem.. Men som sagt så var det ett tag sedan.
5 svar · 3,4k läst
tobo
tobo: Jepp jepp, kommer en utförlig rapport efter besöket. Är som sagt avhängt på att IKEA känns ok imorgon när vi ska klämma och känna lite. Det är ju även saker som deras "mjukstängning" osv som måste fungera. Vår plan ser just nu ut som IKEA-stomme, pickyliving-luckor och sedan en infärgad gjuten bänkskiva men detta hinner nog ändras ungefär 200ggr fram till i vår när det är
7 svar · 6,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.