Mikael_L
Paul-Staffanstorp skrev:
Nackdelen med att göra så är bl.a att om man ska ha väggskåp så får man inte dem att linjera lodrät med bänkskåpen utan de blir då förskjutna...

I ditt fall ser det inte ut som du ska ha något väggskåp men jag måste ändå säga att jag tycker det kommer se knepigt och "fel" ut att göra så...
Jag har kutat runt på IKEA's köksutställning idag och kollat. Och jag är nu heeelt med på vad du menar. :)
Jag är nu ...
110% övertygad om att jag ska ha täcksida som min ursprungliga fråga gällde.
110% övertygad att jag ska ha täcksida även på den synliga sidan av bänkskåpet bredvid.
(Och alla andra synliga melaminsidor av skåpen, var dom än är.)

Och jag förstår också helt varför du vill sätta täcksidor mellan skafferi och frys, och mellan kyl/frys.
Men där tvekar jag dock lite.
Jag har monterat upp sakerna nu (men kan ju ändra mig lite också)

Och nu är det 13 cm mellan bänkskåpet och dörröppningen.
Med täckskiva mellan kyl och bänkskåp och sen på sidan av BS så blir det knappt 10 cm kvar till dörröppningen.
Sätter jag sen två täcksidor till blir det mindre än 7 cm kvar, och då är jag orolig att det börjar kännas trångt och oluftigt när man ska gå genom dörren.

Sen är det även lite över kostnaden också, det drar ju i alla fall iväg minst en tusenlapp till. Om det inte är något man direkt märker så känns ju pengarna bortkastade.
Men jag ska fundera lite till, trots allt.
Överskåpen kan jag förankra mot taket om jag är orolig att dom hänger ner.

Den här täcksidan mellan kyl och frys, är det något som är vanligt?
Jag kan inte påminna mig ha sett det någonstans, men jag spanar ju normalt inte så väldigt mycket på sådana här saker. (Men jag kommer garanterat börja kolla framledes :D)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.