2 022 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
90 cm häll + 120 cm fläkt
Jag ska sätta in en 90 cm induktionshäll i köket och samtidigt köpa en ny, effektiv, köksfläkt. Funderar på att skaffa en 120 cm bred fläkt för att öka uppsamlingsområdet lite och därmed minska det som glider förbi så mycket som möjligt. Några erfarenheter/tankar kring detta (någon som gjort det eller som önskar att de hade gjort det)? Bra idé från mig eller har jag övertänkt frågan så att säga?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ja varför inte, jag har en 60 häll och en 70 fläkt.
Protte
Protte
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klockrent att ha en bredare fläkt än hällen. I mitt tycke så ser det inte konstigt ut heller.
Passapå att montera den lite högre än normalt också (ej rekomenderat över 70cm från häll dock) så du får in huvudet under fläkten för att titta till såsen som puttrar inne i hörnan.
Passapå att montera den lite högre än normalt också (ej rekomenderat över 70cm från häll dock) så du får in huvudet under fläkten för att titta till såsen som puttrar inne i hörnan.
Jag är inte så orolig för det estetiska heller faktiskt.Luddis_1 skrev:
Angående placering så kan jag bara hålla med, tänkte ge den en extra 10 cm upp åtminstone då jag är ganska lång
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden