Jag ska sätta in en 90 cm induktionshäll i köket och samtidigt köpa en ny, effektiv, köksfläkt. Funderar på att skaffa en 120 cm bred fläkt för att öka uppsamlingsområdet lite och därmed minska det som glider förbi så mycket som möjligt. Några erfarenheter/tankar kring detta (någon som gjort det eller som önskar att de hade gjort det)? Bra idé från mig eller har jag övertänkt frågan så att säga?
 
Jag tycker det låter som en utmärkt idé ur funktionshänseénde.
Mer osäker på hur det ser ut, men det borde fungera.
 
Ja varför inte, jag har en 60 häll och en 70 fläkt.

Protte
 
Klockrent att ha en bredare fläkt än hällen. I mitt tycke så ser det inte konstigt ut heller.

Passapå att montera den lite högre än normalt också (ej rekomenderat över 70cm från häll dock) så du får in huvudet under fläkten för att titta till såsen som puttrar inne i hörnan.
 
Luddis_1 skrev:
Klockrent att ha en bredare fläkt än hällen. I mitt tycke så ser det inte konstigt ut heller.

Passapå att montera den lite högre än normalt också (ej rekomenderat över 70cm från häll dock) så du får in huvudet under fläkten för att titta till såsen som puttrar inne i hörnan.
Jag är inte så orolig för det estetiska heller faktiskt.

Angående placering så kan jag bara hålla med, tänkte ge den en extra 10 cm upp åtminstone då jag är ganska lång :) Alternativt hitta en bred vertikalfläkt som lutar ut från väggen kanske?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.