Är i princip klar med mitt nya Sentens-kök från Electrolux Home, men har ännu inte bestämt mig för bänkskiva samt kakel/glasskiva. Här är en 3d-skiss på det nya köket. Vad tycks?
Det jag funderar på är en mörk/svart bänkskiva samt ganska mörkt kakel (hyfsat stora plattor), alternativt en glasskiva som jag målar vit på baksidan. Golvet kommer att vara ek och väggarna vita. Blir det för vitt med en vitmålad glasskiva? Funderar även på att låta laminatskivan gå upp på väggarna istället för kakel, om det nu går hos Electrolux Home.
En helt vit bänkskiva i laminat blir ganska lätt repig och ful vad jag förstått?
Tacksam för synpunkter!
Det jag funderar på är en mörk/svart bänkskiva samt ganska mörkt kakel (hyfsat stora plattor), alternativt en glasskiva som jag målar vit på baksidan. Golvet kommer att vara ek och väggarna vita. Blir det för vitt med en vitmålad glasskiva? Funderar även på att låta laminatskivan gå upp på väggarna istället för kakel, om det nu går hos Electrolux Home.
En helt vit bänkskiva i laminat blir ganska lätt repig och ful vad jag förstått?
Tacksam för synpunkter!
Jag tycker att den typen av kakel/mosaik som du visar på bilden är väldigt snygg. Har du funderat på emalj? Tycker att det verkar vara ett intressant alternativ (titta på www.enamello.se men det kanske finns andra leverantörer också?!http://www.enamello.se)
Tack för synpunkter! Ja, den typen som är på bilden är ganska snygg!
Jo, har faktiskt kikat lite på Enamello men jag tror det blir ganska dyrt. Just nu är jag inne lite på vita väggplattor :http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80178216/
Med aluminiumlister:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90201018/?query=FASTBO+List+f%C3%B6r+v%C3%A4ggplatta
Såhär ser det ut:
Tror ni det blir för vitt eller funkar det bra? Tänkte nog inte låta det gå upp vid sidan om fläkten utan där blir det samma färg som i övriga köket (vitmålade väggar).
Jo, har faktiskt kikat lite på Enamello men jag tror det blir ganska dyrt. Just nu är jag inne lite på vita väggplattor :http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80178216/
Med aluminiumlister:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90201018/?query=FASTBO+List+f%C3%B6r+v%C3%A4ggplatta
Såhär ser det ut:
Tror ni det blir för vitt eller funkar det bra? Tänkte nog inte låta det gå upp vid sidan om fläkten utan där blir det samma färg som i övriga köket (vitmålade väggar).
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Det kommer att vara en ingång till köket precis i anslutning till där bänkskivan slutar, det är därför jag dragit in överskåpen. Om dom skulle gå hela vägen ut känns det som att dom skulle "vara i vägen" när man går in, både rent praktiskt och estetiskt sett.
Ok, det var medvetet, men se till att få en bra bild hur det ser ut rakt framifrån med dörrhålet inritat. Jag tycker det ser skevt ut, från den vinkel du har visat. En idé kan vara att sätta en kvartscirkelformad modul med öppna hyllor. Då stämmer linjerna, men det känns inte som att överskåpet anfaller när du kommer in.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

