Misse
Misse: [citat] Bra- tack! Vi hade enorma diskussioner om vilken belysning vi kunde ha (och inte ha) i våra badrum som renoverades förra året och jag har för mig att det hade att göra med avstånd till handfatet. Man kan ju tycka att det borde fungera på samma sätt vad gäller en diskho men det är i alla fall skönt att slippa tänka på det- utbudet blir ju liksom ganska mycket större om man
19 svar · 3,5k läst
·
Mackin
Mackin: Härligt:D väntar med spänning som barnen väntar på jultomten;)
37 svar · 8,6k läst
·
P
pepesb: jag ska bara ha skåp på ena väggen. Visst har jag begränsat med plats men vill inte kompromissa med kvaliteten pga av några cm. Skulle det göra någon skillnad på 13mm eller 6mm gips? Är det 45x45 reglar jag isåfall skulle sätta upp? Är ju läge att dra el där isåfall så då kanske utrymmet behövs ändå jag utgår från att det är snett så jag har med det i kalkyleringen.
3 svar · 2,9k läst
P
PeterRyet: [citat] 30 cm överhäng
162 svar · 57,3k läst
·
Misse
Misse: [citat] Du har helt klart rätt! Köket i fråga är förmodligen renoverat sedan många år!
8 svar · 32,1k läst
G
Gurragurra: 2006 köpte vi ett Ikea-kök med vitvaror (spishäll, inbyggnadsugn, inbyggnadsmikro, diskmaskin och side-by-side-kyl-frys) från Whirlpool. Kyl-frysen har vatten och is, men eftersom den delar på ventilationen från kylen så tar den upp smaken därifrån. Riktigt dåligt med tanke på att åbäket kostade över 20-tusen. Frysdelen har dessutom lagt av precis lagomt efter att garantin löpt ut
30 svar · 35,9k läst
R
robbanonline: Såg du den här tråden som just dök upp? http://www.byggahus.se/forum/kok/188156-gasspis-en-guide.html Här verkar det finnas det du behöver http://www.fogas.se/installations-mtrl./installations-satser/index.html
2 svar · 2,5k läst
D
Dclxvi: Hmmm... Jag tyckte att det blev lite rörigt. Vill gärna samla ihop högskåpen på ett ställe så att det ger ett mer stilrent intryck.
26 svar · 4,1k läst
·
N
niklas2k2: ok, ja bra svar, tack. Klart bäst att mäta när man tagit bort kåpan såklart! /Niklas
4 svar · 2,3k läst
haavard
haavard: Jag gjorde det i mitt 40-talshus. Tog av bänkskivan, skruvade på en ram av 2 tum2 och på med ny bänkskiva. Sen spacklade jag så 2x2 gick i ett med stommarna innan jag målade.
1 svar · 3,9k läst
mycke_nu
mycke_nu: Hällen blir inte repad, det är ingen fara. Vi har endast ett par minimala repor efter 18 månaders hård användning, och dom beror troligen på grytor som sått ute på trappen ("stora kylskåpet") och sedan dragit med sig gruskorn som hamnat på hällen.
2 svar · 6,8k läst
K
kyhlis: Vi köpte kök jan 2012, och ringde IKEA kundservice; hon sa dra ut lådan max, ta tag i fronten med båda händerna, ryck uppåt kraftigt. Och det fungerar!
18 svar · 54,3k läst
H
Hans H: Hej. På tal om ingenting så skulle jag slopat det sista överskåpet och satt ett bredare fönster som går in över diskbänken mer. Alltid bra med ljus och trevligt att se ut när man skalar potatis mm. /Hans.
35 svar · 6,0k läst
·
S
starmanin: [citat] Vet du åt vilket håll? Är det en Y eller R färg tror du?
5 svar · 1,6k läst
B
BjörnBygg: Man behöver inga special underlag för att åtgärda ojämnheter, Vanligt tidningspapper fungerar förträffligt!
16 svar · 2,3k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Kökstrend 2012: Trärent?
64 svar · 30,5k läst
·
stiga
stiga: Totalt off topic: Läste lite om lösningen från Casamja och den låter fantastiskt både ur ljud och uppvärmningsavseende. Den bygger på logiska saker som att fånga oset på liknande sätt som restauranger nyttjar med sina lösningar genom att oset skall ledas in i en huv för att sedan sugas ut vilket gör att den i teori och testlabb kommer att fungera. Den fråga som lämnas obesvarad är
10 svar · 17,2k läst
B
byggankan: Ön har ena kortsidan mot en vägg som är ungefär lika bred som själva ön. När jag var på Ikea så såg jag faktiskt badrumsskåp som skulle passa (plåtskåp i form av ett fyrkantigt C) fast jag känner ute för att sätta upp ett ikeabadrumsskåp i köket. Det är för lättidentifierat :) men det gav ni i alla fall iden att se på en annan typ av skåp. Möjligen öppna hyllor som inte
2 svar · 2,9k läst
P
Plutt1an: [citat] Har idag fått granitskivan installerad av Andrews Granit, det tog endast 2 veckor från beställning till monterad, allt ingick - mätning, leverans och installation av proffsiga killar. Vi är helnöjda :D
25 svar · 6,9k läst
Isabelle84
Isabelle84: Funderar på att använda denna på köksväggen.. Hade tänkt glasskiva och fototapet först men ångrade mig i sista minuten.. Känns redan lite passe det där. Har någon bilder på denna mosaik? Behöver ej sitta i köket :-) Mvh I
0 svar · 1,5k läst
D
doman: Hej Linda! Jag är riktigt nyfiken på hur slutreslutatet blev för er. Jag och min sambo står inför precis samma uppgift, att "platsbygga" ett kök baserat på IKEA-stommar, men egna luckor och fronter. Nyfiken //Doman
18 svar · 29,2k läst
·
S
Second: stiga: Den där pluggen "Ola" ser riktigt bra ut med tanke på att den klarar allt. Att använda konstruktionslim hade jag inte tänkt på så det blir nog att jag använder mig av det! d^_^b Tråkigt är att jag bor i en liten stad där det enda som finns är typ vanliga betongpluggar, gul, röd, grön osv. Att tro man ska hitta några bra pluggar eller infästningar såsom "Ola" är ju att
3 svar · 4,9k läst
·
F
flouee: Har nu varit på HTH och fått lite prisuppgifter för den som är intresserad (cirkapriser, kan inte garantera att vi skrev rätt :)): 30 mm laminat - 777kr/lpm 20 mm laminat - 722kr/lpm rakt kant: 96 kr /lpm (vi tyckte denna såg väldigt bra ut!) aluminiumkant: 426/lpm träkant: 400/lpm fasad träkant: 1200kr/lpm Alla pris exklusive moms. Vårt alternativ (enligt ovan) med Intra Horizon-ho
18 svar · 25,5k läst
pinebar
pinebar: Stommarna är det ju som sagt bara att såga av och borra om hålen för beslagen, alternativt att plugga, limma skruva med egna skruv och plugg. Men dörrarna är ju lite krångligare att korta. Det beror ju på vilken sort man har om de går lätt att fixa eller inte.
2 svar · 1,4k läst
M
Mattias E: Hej Har köpt en Ilvespis 90cm från Italien av Fru Krause. Kan bara rek hennes tjänster väldigt mycket. Smidig betalning och snabb leverans (till Luleå) Problemet är installationen. Enl instruktionerna skall man EJ skjuta spisen på plats pga teleskopbenen inte tål belastningen och viker sig. Hur ska nu detta gå till om man har underskåp på båda sidor om spisen? Vidare blir anslutningen
0 svar · 954 läst
B
byggankan: Vi har 30 cm överhäng med träskiva och det funkar bra men det kan ju vara svårare att få bra balans på det kanske om man har smalare skåp under. Vår köksö är 120 djup med överhäng åt båda hållen + att det på de innersta 60 cm inte är något överhäng alls så vår skiva har ju väldigt mycket stöd. Du får fråga på köksaffären de kanske kan hjälpa. I annat fall så är
8 svar · 1,8k läst
·
F
flouee: Mosaik är dock väldigt fint, så jag hade nog valt något i stil med det vita eller kanske det gråvita (sista bilden)!
4 svar · 8,7k läst
·
A
Atenza: Vi har DM ca 30 cm över golvet, känns riktigt bra att ha de när man plockar i och ur. Lite pyssel att göra när det inte fanns färdiga lösningar för ändamålet. Har diskmaskinen att stå ovanpå ett skåp som kanske 15 cm högt, men luckan är större och täcker "sockeln" på maskinen. Sedan täcksidor som kapades i höjd med övre kant på DM. Största problemet var att få fast
23 svar · 18,1k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Helt rätt. Med en i övrigt problemfri funktion accepterar man lämpligtvis någon liten egenhet. :)
14 svar · 9,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.