1 717 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Kök utan köksskåp
Jag funderar på varför det behöver vara sådana här fyrkantiga tråkiga köksskåp med en bänkskiva ovanpå. Borde det inte gå bra att bara ställa dit någon byrå eller något?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Jättebra med små sidobord när man skall kavla ut pepparkaksdegen också 
Skämt å sido: En stor plan och någorlunda oöm bänkyta är oumbärligt när man slabbar och kladdar i köket.
Men överskåpen kan man gärna undvara om man klarar förvaringen ändå.
Så blir det luftigare i köket.
Men om man bara äter hämtmat så är väl hallbyrån OK. Och det finns ju engångsbestick/tallrikar.
Skämt å sido: En stor plan och någorlunda oöm bänkyta är oumbärligt när man slabbar och kladdar i köket.
Men överskåpen kan man gärna undvara om man klarar förvaringen ändå.
Så blir det luftigare i köket.
Men om man bara äter hämtmat så är väl hallbyrån OK. Och det finns ju engångsbestick/tallrikar.
Är inte en byrå lite overkill som utrustning i ett kök? Varför inte en flyttkartong? Då har man förvaringen samtidigt som det är lätt att flytta runt. Iofs kostar det en del pengar, men har man tio spänn över så har man ett kök som många kommer avundas.
För att vara lite seriös så finns det en poäng med tanken. Nu kanske just en byrå passar sämre i ett kök, men om man letar runt lite på nätet så hittar man de som lyckats med mycket snygga platsbyggda kök. Företrädesvis i sk lantlig stil som ser allt annat än fyrkantigt och tråkigt ut.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Vi har i princip inga traditionella köksskåp alls förutom skåpet under diskbänken vilket är återvunnet från något gammalt kök.
Porslinet huserar i två 1700-talsskåp, köksön är en gammal köpmansdisk med massor av hyllor. Sedan har vi två stenbord för bakning och matberedning. Skafferiet är ett stort blått skåp vi hittade på vinden.
Porslinet huserar i två 1700-talsskåp, köksön är en gammal köpmansdisk med massor av hyllor. Sedan har vi två stenbord för bakning och matberedning. Skafferiet är ett stort blått skåp vi hittade på vinden.
Vore skoj med några bildermycke_nu skrev:Vi har i princip inga traditionella köksskåp alls förutom skåpet under diskbänken vilket är återvunnet från något gammalt kök.
Porslinet huserar i två 1700-talsskåp, köksön är en gammal köpmansdisk med massor av hyllor. Sedan har vi två stenbord för bakning och matberedning. Skafferiet är ett stort blått skåp vi hittade på vinden.
Klicka här för att svara
