En vän har en 10-15cm lång handdusch som monteras på vanlig kran som de där små duscharna som har leden direkt vid gängorna typ.

Men.. jag kan omöjligt hitta dom och han vet inte var den köpts. Det är alltså en led som skruvas på blandaren man har som är 10-15cm lång. Ungefär som bilden nedan. Tips?
 
  • 2012-04-13 kl. 20.34.31.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A) Den är inte utdragbar?
B) Är ni säkra på att det är ett tillbehör?
 
Jag har sett sådana i affärer, men jag har aldrig köpt någon, och kan inte minnas vart jag sett dom :(
Det är precis som Bricco säger, en liten flex-slang på 10-15cm som man skruvar på istället för strålsamlaren.

Ungefär som denna, fast med en bit slang också:
2492_1.jpg
http://www.rinkabyror.se/artikel/omstallbar-stralsamlare/
 
Grymt! Stort tack :) Blir en beställning får vi se. Alla de där korta varianterna jag köpt korkar igen och tappar sin funktion efter 3-4 veckor. Kalk?

Edit: Deras frakt på 150kr blir ju lika mycket som artikeln kostar. Ska se om man kan hitta den på annat vis..
 
Bricco skrev:
Grymt! Stort tack :) Blir en beställning får vi se. Alla de där korta varianterna jag köpt korkar igen och tappar sin funktion efter 3-4 veckor. Kalk?
Vi har den korta modellen i köket och badrummet, och dom brukar hålla i 5-6 månader, sedan har kulleden slitits upp så själva samlaren lossnar från kulan när man försöker röra den, så ifall dina bara håller några veckor så har du nog något i vattnet som förstör den.
 
Daniel78 skrev:
Vi har den korta modellen i köket och badrummet, och dom brukar hålla i 5-6 månader, sedan har kulleden slitits upp så själva samlaren lossnar från kulan när man försöker röra den, så ifall dina bara håller några veckor så har du nog något i vattnet som förstör den.
Den jag köpte sist på ICA krånglar nu efter 2-3 veckor. Kulleden är enormt trög och jag tog isär den och då gick det bra ett par dagar sen trög igen. Kan tänka mig det är som med allt annat att det är skillnad på en för 49kr och en för 99kr. Kanske testa en mer påkostad variant istället.

http://www.jordklok.se/stralsamlare-med-kulled-rst

Men man ser ju även i videon där att den går ganska trögt så att hela blandaren gungar och bryts. Gillar inte det. Vill ha smooooth :)
 
Jag brukar köpa 3-4 stycken på Rinkaby Rör (den jag länkade till)
Det är den bästa modell jag hittat.
 
  • 2012-04-20 kl. 08.22.23.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.