En vän har en 10-15cm lång handdusch som monteras på vanlig kran som de där små duscharna som har leden direkt vid gängorna typ.
Men.. jag kan omöjligt hitta dom och han vet inte var den köpts. Det är alltså en led som skruvas på blandaren man har som är 10-15cm lång. Ungefär som bilden nedan. Tips?
Men.. jag kan omöjligt hitta dom och han vet inte var den köpts. Det är alltså en led som skruvas på blandaren man har som är 10-15cm lång. Ungefär som bilden nedan. Tips?
Jag har sett sådana i affärer, men jag har aldrig köpt någon, och kan inte minnas vart jag sett dom 
Det är precis som Bricco säger, en liten flex-slang på 10-15cm som man skruvar på istället för strålsamlaren.
Ungefär som denna, fast med en bit slang också:

http://www.rinkabyror.se/artikel/omstallbar-stralsamlare/
Det är precis som Bricco säger, en liten flex-slang på 10-15cm som man skruvar på istället för strålsamlaren.
Ungefär som denna, fast med en bit slang också:

http://www.rinkabyror.se/artikel/omstallbar-stralsamlare/
Ha!
Hittade:

http://eshop.dahl.se/webapp/wcs/sto...goryId=&errorViewName=ProductDisplayErrorView
Finns att köpa på t.ex dinvvsbutik.se och har RSK-nummer 8242612
http://www.dinvvsbutik.se/stralsamlareslangm-p-62024.html?osCsid=1hrlr01rimq5ga5kb41k9rrgb7
Hittade:

http://eshop.dahl.se/webapp/wcs/sto...goryId=&errorViewName=ProductDisplayErrorView
Finns att köpa på t.ex dinvvsbutik.se och har RSK-nummer 8242612
http://www.dinvvsbutik.se/stralsamlareslangm-p-62024.html?osCsid=1hrlr01rimq5ga5kb41k9rrgb7
Grymt! Stort tack
Blir en beställning får vi se. Alla de där korta varianterna jag köpt korkar igen och tappar sin funktion efter 3-4 veckor. Kalk?
Edit: Deras frakt på 150kr blir ju lika mycket som artikeln kostar. Ska se om man kan hitta den på annat vis..
Edit: Deras frakt på 150kr blir ju lika mycket som artikeln kostar. Ska se om man kan hitta den på annat vis..
Vi har den korta modellen i köket och badrummet, och dom brukar hålla i 5-6 månader, sedan har kulleden slitits upp så själva samlaren lossnar från kulan när man försöker röra den, så ifall dina bara håller några veckor så har du nog något i vattnet som förstör den.Bricco skrev:
Den jag köpte sist på ICA krånglar nu efter 2-3 veckor. Kulleden är enormt trög och jag tog isär den och då gick det bra ett par dagar sen trög igen. Kan tänka mig det är som med allt annat att det är skillnad på en för 49kr och en för 99kr. Kanske testa en mer påkostad variant istället.Daniel78 skrev:
http://www.jordklok.se/stralsamlare-med-kulled-rst
Men man ser ju även i videon där att den går ganska trögt så att hela blandaren gungar och bryts. Gillar inte det. Vill ha smooooth
Hittat två varianter till. 98kr frakt så blir nog någon av dom..frågan är vilken 
http://www.johnwall.se/sv/artiklar/el-vvs/tillbehor-blandare/kranstril-ledbar-14cm-m22.html
http://www.johnwall.se/sv/artiklar/el-vvs/tillbehor-blandare/koksslangstralsamlare-m22_m24.html
http://www.johnwall.se/sv/artiklar/el-vvs/tillbehor-blandare/kranstril-ledbar-14cm-m22.html
http://www.johnwall.se/sv/artiklar/el-vvs/tillbehor-blandare/koksslangstralsamlare-m22_m24.html
Klicka här för att svara

