Funderar på att över köksbänken sätta ett kakel format 6,5x13 i halvförband i vitt och svart handslaget matt. Vet inte om jag ska varannan vit och varannan svart eller om jag ska ha fler vita med lite svarta här och där. Är det någon som har bilder på någon liknande konfiguration skulle jag bli glad om ni delade med er av dessa.
 
Testa genom att lägga ut på golvet.
/CC
 
Jo det är en bra ide men jag har ännu inte köpt kaklet. Vi står fortfarande och väljer. Jag vill ha en helvit handslagen platta i halvförband medan frugan vill ha något med färg. Detta var tänkt som en kompromiss men vet inte om det verkligen blir snyggt. Därför eftersökte jag bilder för att se olika färdiga alternativ
 
Visst kan det bli snyggt men tänk på att man tröttnar snabbt. Jag tycker det är bättre att både färg och mönster får skapas av andra delar i köket som lätt kan bytas ut för att få omväxling, tex mattor, gardiner, fruktskålar, prylar, skärbrädor, diskborstar, grytlappar.
 
Martok skrev:
Visst kan det bli snyggt men tänk på att man tröttnar snabbt. Jag tycker det är bättre att både färg och mönster får skapas av andra delar i köket som lätt kan bytas ut för att få omväxling, tex mattor, gardiner, fruktskålar, prylar, skärbrädor, diskborstar, grytlappar.
Mycket klokt. Rutigt, främst på golv , känns för mig lite som en gammal traditionell layout. Har själv upplevt ett par äldre miljöer med detta så jag har positiva associationer till detta. Men samtidigt så blir det starka kontraster och kaklet ska gärna sitta många år. Därför är jag lite tveksam men vill gärna se hur det kan se ut
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.