Vi har en IKEA Nutid MWC 6, kombinerad mikro/ugn. Den är monterad direkt under spishällen med två lådor under för plåtar. Förrutom den irriterande cooling-fuktionen så har vi problem med att ugnen blir väldigt, väldigt varm vid användning. Den blir så varm att vi måste ha lådorna under utdragna när den används. Trots att lådorna är utdragna blir de väldigt varma lika så plåtarna i lådorna.
Är det någon annan som har upplevt liknande problem eller vet vad det kan bero på?