Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Personligen föredrar jag en målad mdf-lucka om man har små barn för dessa går att fixa till ganska lätt om man får något jack eller märke i dem, men en folierad lucka är körd då...
17 svar · 25,3k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Ja, som sagt. Jag säger inte att jag vet. Jag säger att jag tycker det är konstigt att packningar i en vattenkran (!) lösts upp av vatten. Jag skulle tycka att det var ungefär lika konstigt om en vattenkran hade rostat sönder.
34 svar · 8,4k läst
·
H
huggan: Då är det inga Problem. Är det tunt ta en bult igenom istället för att skruva.
6 svar · 6,5k läst
·
D
dunken: Hej Fick svar ifrån dom att det kunde dom lösa på plats , så det ska bli "roligt" att se hur dom ska lösa ut det , utan att bryta i sönder något då ..
4 svar · 9,2k läst
slacker
slacker: [citat] Det skulle ju vara något i sådant fall - De benen som sitter på marknadens maskiner är tyvärr inte nått man vill ha synligt alls, gängad svart/grå plast. Eller så att fästa IKEA's metallben kanske skulle kunna gå att få till. Trodde du avsåg plastbenen och DET är nong ingen bra idé!
3 svar · 6,4k läst
H
Helioz: HTC Cure är bara vanligt vattenglas som du kan köpa betydligt billigare på andra ställen. Angående sandpapper så måste det vara med kiselkarbid (och inte aluminiumoxid som är det vanligaste), svarta våtslippapper är oftast kiselkarbid. Bosch har en serie "Best for Stone" som är bra. Lagningsbruket kan du testa att göra själv genom att sikta expanderbetongen du gjöt med genom en
16 svar · 11,5k läst
V
V1K1NG: Oops fel avd. kan icke radera så jag gör ett nytt försök http://www.byggahus.se/forum/vitvaror/225231-dyr-spis-kasta-eller-ta-pa-forsakring.html#post1875986
0 svar · 1,1k läst
A
arunnhagen: Är det mycket spik kan en tigersåg med rätt blad spara en del svett och svordomar.
3 svar · 2,3k läst
·
raveper
raveper: Att inte ha en ho med avställningsyta är ju bara snyggt, absolut inte praktiskt. Två hoar och avställningsyta känns ju som en självklarhet som någon smart kom på för flera årtionden sen. Och det gäller än.
8 svar · 11,6k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Vit Scotch-Brite, annars Svinto med lödder. Svinto-ull repar aldrig stål eller porslin om man har tvål kvar i den. Svinto är också perfekt för stt blankpolera aluminium.
9 svar · 16,2k läst
tallmilan
tallmilan: Perfekt Tack !
5 svar · 3,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Men snälla du, det är ju bara en halv kvm då skall måla. Köp den billigaste penseln du hittar bara. Vilken lack som helst duger för dina syften.
7 svar · 13,1k läst
·
13th Marine
13th Marine: När jag frågade om just det så tillkom frakt om man behövde komplettera Faktum (däremot ingick frakt om man ville köpa faktum innan metod hade släppts, då de redan börjat samla varorna på centrallagret.)
5 svar · 2,5k läst
N
norrsundsbo: Hej! Ska laga en betongskiva jag har hemma som jag göt i somras. Gjorde en tråd tidigare där jag lärde mig en hel del men fick inte riktigt svar på alla frågor. I helgen ska jag grovslipa skivan så ballasten kommer fram. Men ska även laga små skador som vart vid rivningen så jag hade dåligt formmaterial som ledde till att det satt som ett frimärke i betongen. Som jag då fick svar på
0 svar · 6,2k läst
B
Beetleboy: [citat] Ja, det är ju det allra bästa att hitta en diskbänk man gillar med rätt djup. Det är ju optimalt på alla vis. Det lär väl dyka upp standardgrejer tids nog som passar ihop med Ikeas nya kök i och med att de är en så stor spelare på köksmarknaden.
6 svar · 7,3k läst
andreascarlsson
andreascarlsson: Jag har plockat ner kåpan nu, och det går att mecka till det mer än vad det såg ut som. Det är ändock ingen optimal konstruktion, vilket förvånar mig. Kaklet är ganska tjock så vi får se var det slutar... Med lite tur kommer det bilder. :P
6 svar · 1,8k läst
·
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: Skarva där stommens skarv är ,då syns det minst
1 svar · 1,6k läst
K
kicken68: tack för tipsen har satt gips hela vägen, så nu kör vi på :)
3 svar · 1,8k läst
·
Suhagg
Suhagg: Behöver skaffa bra grejer till köket. Har induktionshäll. Kraven är Glaslock Häll möjlighet. Pip? Sil i locket. Teflon? Antar det är bäst så man inte bränner fast. Har några rostfria Kastruller från Ikea och det bränner alltid fast något när jag kokar gröt eller liknande.
0 svar · 1,1k läst
C
crackerjack: Köket är nu uppsatt helt själva, det var busenkelt med uppgängningsskenan. Vi är glada att vi gjorde det själva och mycket nöjda med resultatet. Tack för alla svar.
18 svar · 10,0k läst
G
gaia: Automover ! Grattis till valet! det är alltid smart att lära av andras fel :). gaia
7 svar · 3,9k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Aha, så det är bara papper och lim som är ihop-pressat medan limmet härdar. Tack för infon!
6 svar · 7,2k läst
E
esc: Jag beställde några måttanpassade täcksidor. Leveranstiden var 4-6 veckor, men leveransen kom efter 3 veckor. Frakten var dyr ,490 kr. Om man inte kan sitta hemma och vänta på DHL så kan man hämta på närmaste DHL terminal. Jag hade inget att anmärka på täckskivorna. Jag hade beställt en liten skiva i en annan färg och det reagerade Köksgiganten på. En anställd ringde mig för
6 svar · 3,8k läst
mångstekta
mångstekta: Köpte från bauhaus dom är väl så där i kvalitet lite ojämna men inget man märker dock är dom 63,5 så man fick ju sätta sågen i den... men bra pris kontra kvalitet!
1 svar · 2,6k läst
anthill
anthill: Här: http://fjaraskupan.se/produkt/inbyggd/solid/ Kan skaffa bilder på den nästa vecka ifall du är intresserad.
2 svar · 7,0k läst
U
Ultervassarn: Nu är detta löst. Fick tag i rätt sockel på Blocket. Tack alla för ert engagemang!
11 svar · 5,4k läst
Automover
Automover: Hej! Vi valde tillslut LEDén från IKEA. Funkar fint och ger tillräckligt med ljus! Tack för input! :D
7 svar · 8,8k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Mor kanske får tänka om. Det finns ju smala induktionshällar med två "plattor". Tar väl bara knappt 30 cm. Och en bänk behövs ju också förstås. Hur man löser ugnen vet jag inte. Den skall ju sitta i ögonhöjd numera. Hur ser "köket" ut i övrigt?
7 svar · 5,8k läst
stiga
stiga: Beror till stor del på vilka skenor som används. Kolla på Blums site så ser du specar för olika skenor.
5 svar · 2,3k läst
stiga
stiga: Ikeas fronter till bänkskåpen är 796mm höga, om jag inte räknat fel så här på kvällskvisten, så de kommer inte att passa om du har stommar som är 704mm eller där i krokarna..
6 svar · 5,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.