L
Lambis: Tycker också "Henriettae" att Plan B kan bli snyggt. Behövas bra planering, en bord med runda kanter med kuddar på kökssoffa och kankse en Tallriksställ i trä eller lite tavelhylla ovapå. SKa kolla någrant imorgon igen
11 svar · 3,8k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: Nu har vi funderat på om det blir för mycket granit även på golvet, kanske mörkgrå klinker gör sig bättre typ: [bild] [bild]
15 svar · 10,7k läst
·
Nyfniken
Nyfniken: Du håller telefonen åt fel håll när du filmar. :)
6 svar · 2,2k läst
H
Henriettae: Nu har vi funderat fram och tillbaka ett par varv, och detta är den planlösningen vi fastnat för en lite längre tid. Det är en variant på planlösning nummer 2, då vi kan ha kvar vattenrör och avlopp där de är idag. Med reservation för att inte detaljerna stämmer (tänkte ha rostfri bänkskiva vid diskho/häll, bordet är i "gästläge" etc): [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
10 svar · 3,9k läst
·
K
Kromo: Ska försöka fixa en bild imorgon. Tack för de svaren jag fått än så länge men hoppas på flera;)
4 svar · 2,3k läst
Totem
Totem: Jag skulle behållt dem. Hade sånna ventiler i en lägenhet, men tyvärr inte i huset. Saknar dem och det går inte att sätta in ventiler i det nuvarande skafferiet. (Ingen yttervägg i anslutning). Det var ett suveränt ställe att kyla pilsner på om vintern..:)
7 svar · 8,4k läst
fahlis
fahlis: Torrslipa hela ytan enligt ovan, olja den, våtslipa med 240-400 papper i olja.
3 svar · 4,2k läst
T
Tinanil: Någon som har ca 8 m kantlist av 22 mm valnötsfanér? Tänkte sätta på kanten på stödsidor i vårt nya kök. Hittar bara rullar på 50 m, och det känns lite onödigt. Tips på var jag kan hitta?
0 svar · 1,4k läst
G
gunde3: Du får väl köpa en fläkt med stor kåpa? De finns.
6 svar · 1,7k läst
GoForIt
GoForIt: Det är utseendet på plattans baksida som avgör, men självfallet kräver en så stor platta ett väldigt plant underlag. Är du osäker så välj 8x8..
3 svar · 6,2k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Jag köpte på IKEA...funkar till barnen är ca 1,5 år sen öppnar dom allt ändå.....
4 svar · 3,3k läst
R
Ripper500: Kommer behöva 2 nya underskåp samt kompletta överskåp. Så kanske kan köpa 2 gamla underskåp av tidigare modell. Sedan alla överskåp av nyare modellen.
6 svar · 1,5k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Bra jobbat, och jag gillar väggarna med ljus panel! Bänkarna ser ut att var i betong, kan det stämma? Men helheten är egentligen lite väl "ljus och fräsch" i min smak. (Barstolarna/-pallarna kunde kanske ha fått en kontrasterande färg t.ex.) Kanske det blir bättre när alla övriga inredningsdetaljer kommer på plats.
4 svar · 3,7k läst
·
D
DanAndersson: Där är ett uppvik på diskbänken men jag tror bara det är 15mm och då slutar det precis under kaklet (stort mellanrum mellan kakel och diskbänk fyllt med tätningsmassa). I värsta fall får jag hugga loss nedersta raden med kakel och sätta nytt där. Väntar på att byggmax skall få in mer färg så att jag kan måla resten av köket nu..
24 svar · 5,4k läst
·
J
Joakim Hedelin: Vi har Ballingslöv i två badrum. Aldrig mer. Lacken håller inte. De spricker. Min rekommendation; köp något annat!
14 svar · 14,5k läst
V
Volatyle: Hej! Det blev hur bra som helst :-). Du kan vara lugn! Vol
9 svar · 7,6k läst
·
V
Villiam: Hej, Jag ska snart renovera köket och har tittat på lite olika tillverkare. Har fastnat för Kvänum och deras lucka Grip. http://www.kvanum.se/produkter/innovation/grip-valnot-laminat Detta behöver jag: 60 bänkskåp för ugn 60 bänkskåp för helintegrerad diskmaskin 60 bänkskåp för diskho 60 bänkskåp för tvättmaskin 60 bänkskåp för lådor 60 bänkskåp med hyllor 60 högskåp
0 svar · 3,6k läst
S
swedem: Hej, Har tänkt bygga ett nytt kök i en suterängvåning till huset. Se bifogat skiss på husets originalritningar. Har tänkt så här: 1. Dra vatten och avlopp från/till köket på övervången och använda en kvarnpump då den gamla tvättstugan och förrummet till bastun är omgjort till ett badrum där jag inte vill bryta ytskiktet. 2. Kopppla köksfläkten till evakueringen från bastun.
0 svar · 1,6k läst
·
P
poppe12: Hej. Jag skulle vilja ställa en kyl/frys framför en varm murstock. Murstocken är inte supervarm men kanske 40 grader. Tänkte man kanske kunde sättlimma distanser och sedan sätta fast någon typ av skiva som är kortare än takhöjden och därmed får en öppning uppe och nere. Tror ni att det kan fungera? Vilken skiva skulle ni i sådana fall använda och hur stor distans som minst skulle
0 svar · 2,4k läst
N
Niclas Jonsson: Japp, analys är nödvändig. Kratsa ner lite fix och fog i en plastpåse och skicka in till företag som utför analys. Jag skickar alltid till Sahlgrenska (Göteborg). Går att surfa fram till dem och fylla i blankett som du skickar med. 700 kr typ kostar det. Tar en vecka att få svar.
2 svar · 1,6k läst
F
fiskbuggaren: [citat] Jo, jag såg den, men ju längre till fläkten desto sämre funktion vid samma flöde. Här är det väldigt långt mellan och väldigt öppet åt all håll. Det vore intressant att veta hur bra upptaget blir i praktiken.
18 svar · 14,3k läst
·
S
sblixten: Hade jag varit orolig så hade jag limmat en träskiva i taket. Kanske en 12mm plywood som du målar vit(eller i lämplig färg).
21 svar · 7,8k läst
·
V
Volatyle: Med risk för att låta hur löjlig som helst... Jag kanske skall nämna att jag är extremt intresserad av matlagning, tillbringar många timmar i köket varje dag och har snart spenderat en och en halv förmögenhet på redskap och kastruller som specialbeställs från tyskland och belgien ;-). Att det kan bli vackert för ögat är ju naturligtvis en fördel, men framförallt är den största
6 svar · 9,9k läst
·
Hemmakatten
Hemmakatten: Vi har också köpt kök och annan inredning från Himle Kök. Bor i Sthlm län och åkte ner till Träslövsläge för beställning och genomgång. Vår beställning skulle ha kostat minst det dubbla i Sthlms-trakten. Vi gjorde beställningen hösten -06. Däremot såldes företaget för nåt år sedan. Hur det har påverkat priser och kvalitet vet jag inte. Vi är i alla fall fortfarande
7 svar · 7,4k läst
·
X
xyle: Jag kör bara med snöre vågrätt och ögonmått lodrätt, de funkar bra tycker jag:)
2 svar · 4,2k läst
Nimajneb
Nimajneb: Kan o kan men det tar en vecka... frågan är mer om ni har den tiden, att dra ut på tiden o vara utan kök i några månader är ju inte helkul.
16 svar · 8,6k läst
L
leson76: [citat] Vi har inte införskaffat något hårdvax. Har fått ytterligare en repa så ska kontakta IKEA och höra hur de ställer sig.
6 svar · 4,7k läst
·
J
josa100: Nu har jag byggt en själv! Tog en diskborste från ikea och sågade av skaftet och borrade ett hål och satte på en ett bosch multiverktyg. Grymt effektivt till kakefogar men även till att rengöra diskbänken (blir brunaktig beläggning) och spisen!!! [bild]
27 svar · 67,7k läst
·
D
dingus: Då var det klart! Kabeln som satt mellan vägg och gammal spis innehöll alla tre faserna, nolla och jord, så de flyttade bara över kabeln till den nya spisen och anslöt alla ledare. Ena killen grymtade lite när han såg man kedjekopplat diskmaskinen till en fas och tyckte att de bara skulle ansluta spisen till en fas pga detta. Som tur var höll inte den andra killen (eller jag) med, så
21 svar · 31,4k läst
·
C
cem77: Beijers har också på lager i olika utföranden. Byggmax har ett begränsat sortiment men där går nog gränsen vid 3 meters längd.
5 svar · 4,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.