Jag har ett kökssystem som ser ut som bilden nedan. Jag funderar på att köpa en frys med inbyggd ismaskin och ett kylskåp med kolsyrat vatten. Bägge kräver tillgång till vatten. Jag måste därför be en rörmokare dra vatten från diskbänken till kylen och frysen som står vid en annan vägg. Det är dessutom ett dörrhål i vägen så jag antar att han måste dra rören i väggen.

Hur mycket tror ni ett en sån installation skulle gå på?

Köket ser ut så här:

kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blir lite jobb om rören ska dras inne i väggen.

Mycket att riva och återställa.

Går det att dra vattnet utanpå utan att det blir fult tror ni?

Paul-Staffanstorp
Vad är det för golv ?

Kan det inte gå att plocka upp golvet vid dörren så att man kan fräsa ner slangen den lilla biten ?
Slangen för vattentillförsel är typ bara 6mm tjock.

Själv har jag gjort detta men dock lagt ner ett elrör som slangen löper i så att jag kan byta slangen om det skulle behövas.

Jag har gjort det i två lägenheter, den senste väldigt likt detta.
Lyfte på golvet och där hade jag tur, det va trägolv i form av spånskivor så jag fräste ett spår och la ner slangen i. Slangen va vit och i den löpte den riktiga vattenslangen.
I mitt första fall va det betonggolv men det gick bra att spåra även där. Men huh va det dammar:)

Det är spånskiva i golvet, men det är golvvärme. Vet inte exakt hur golvvärmen löper. Men det kanske kunde vara ett alternativ.

Paul-Staffanstorp
Då är det också troligtvis ett laminat eller parketgolv som ligger ovanpå spånskivan ?

Ditt golv är alltså tjockare än slangen som ska fram till maskinerna. :)
Kapa lite av golvet intill tröskeln vid dörren så du kan få plats med slangen där samt under dörrfoderna och golvlisterna för det borde fungera.
Sen kan du ju lägga en tunn smyglist mot tröskeln för att dölja spåret och slangen. :)
Absolut enklaste lösningen för då behöver du inte plocka upp golvet heller...

Jag hade ingen golvvärme!!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.