Köpte frys på elgiganten. Nu är det ngt fel med skåpet, det blir iskant i ena hörnet - viker ju känns fel! Men vi har inte kvar kvitto!!! Är det kört tror ni?
Köpte frysen för ca 1,5 mån sedan.
 
F
Om du handlade den med kort så bör det inte vara några problem.


http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-konsument/Kvitto/
Fråga:

Måste jag visa kvitto för att reklamera en vara?

Svar:

Nej, du måste inte visa kvitto för att få reklamera en vara. Men du måste kunna bevisa att du köpt varan i affären. Om du inte har något kvitto kan du till exempel visa ett kontoutdrag i stället.
 
Kolla ifall tätningslisten sluter tätt där.
Annars kan man ta en hårblås och mjuka upp listen med. Så den lägger sig rätt.

Annars kan de säkert ta fram kvittot åt dig.
Lycka till!
 
P
Är det ett av hörnen inne på ryggen i skåpet?
Eller utsidan.
Är det utsidan kan det vara att det inte står rakt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.