Har startat en tråd om detta i byggmatrial&byggteknik https://www.byggahus.se/forum/byggm...rot-gips-eller-vanlig-gips-i-gammalt-kok.html
Men kanske är mer rätt att läga den i detta forum.
Nog sätter man väl gips även bakom köksskåpen om man ska kakla mellan köksbänk och överskåp?
Är det bättre att sätta gipset på längden (liggande) för att slippa få skarvar mellan gipskivorna där man ska kakla eller spelar det ingen roll?
Har ni kört med rep/rot-gips eller vanlig 12mm?
 
Vanlig 13mm, stående el liggande beroende på hur du kan skruva lättast.
 
Väggarna är träpanel med spånisolering bakom så jag kan ju skruva hur som helst, men det spelar alltså ingen roll för kaklingen mellan bänk och väggskåp att det är skarvar i gipset?
 
Nä!
Typ omöjligt att undvika skarvar.
Se till att inte gipsskarven hamnar i en panelskarv bara, dvs skruva skarven i samma bräda om du fattar? =p
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.