3 140 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Funderingar kring att sätta upp gips i köket.
Har startat en tråd om detta i byggmatrial&byggteknik https://www.byggahus.se/forum/byggm...rot-gips-eller-vanlig-gips-i-gammalt-kok.html
Men kanske är mer rätt att läga den i detta forum.
Nog sätter man väl gips även bakom köksskåpen om man ska kakla mellan köksbänk och överskåp?
Är det bättre att sätta gipset på längden (liggande) för att slippa få skarvar mellan gipskivorna där man ska kakla eller spelar det ingen roll?
Har ni kört med rep/rot-gips eller vanlig 12mm?
Men kanske är mer rätt att läga den i detta forum.
Nog sätter man väl gips även bakom köksskåpen om man ska kakla mellan köksbänk och överskåp?
Är det bättre att sätta gipset på längden (liggande) för att slippa få skarvar mellan gipskivorna där man ska kakla eller spelar det ingen roll?
Har ni kört med rep/rot-gips eller vanlig 12mm?
Klicka här för att svara