hej!
fick hem nya IKEA köket i går och nu börjar frågorna hopa sig (läs, allt vi inte tänkte på innan vi beställde).
Vi har i dag en köksfläkt som sitter under ett skåp, men hade tänkt byta till en väggmonterad sak. nu upptäckte vi att ventilationen går ut inte mitt bakom skåpet utan strax till höger om mitten, så pass mycket att det inte täcks av kåpan. okej, vi tänkte snabbt om och kom på att vi kan byta till undermonterad fläkt igen och sätta ett skåp ovanför, för att snabbt upptäcka att alla undermonterade fläktar av intresse bygger rätt mycket inne i skåpet. och ventilationsröret försvinner ut i väggen hyfsat långt ner på väggen! Kollade på en fläkt som kan vara intressant och upptäckte att vi har 2 cm mellan överkant på fläkten och utloppet i väggen. kan man böja ett fläktrör så mycket? tror ni det är möjligt?
hjälp!