Hej,

Vi är i färd med att byta ut köket och har fått hem allt men nu när vi tittat lite närmare så ser vi att avloppet inte hamnar helt centrerat. Mer specifikt så hamnar det 15 cm till höger om center i 80 cm skåpet där diskhon ska vara. Kranen kommer med andra ord sitta 15 cm till vänster om avloppet i golvet, är detta ett problem? Eller går det att justera rören så pass?
 
Nej, det är inget problem.
Mitt avlopp sitter en dryg meter, från centrum.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
så länge det kommer i samma skåp är det nog inga problem
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Tack! Kan det störa ut IKEA:s sopsorterings tänk? Den version vi valt är den där en jätte låta åker ut med diverse mindre avfallslådor inne i?
 
snowjim skrev:
Tack! Kan det störa ut IKEA:s sopsorterings tänk? Den version vi valt är den där en jätte låta åker ut med diverse mindre avfallslådor inne i?
Det borde finnas plats för avloppet under sopkärlen skulle jag tro.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Lådorna går inte ända in i skåpet. Det finns plats bakom för avlopp, vatten mm. Så var det för några år sedan i alla fall.
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
man kan dra avloppsrör flera meter under alla skåp, döljs lämpligen med sockel. Så länge du har fall åt rätt håll går det bra :)
 
  • Gilla
snowjim
  • Laddar…
Den nedre lådan är endast 45cm djup för att få plats med rör dragningar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.