Har HTH gett upp sitt 3D-ritverktyg SmartDesigner?

Jag hade ritat ett kök i det, men nu kan jag inte logga in längre, och det finns ingen skymt av programmet på HTHs hemsida

T
Konstigt, kan inte heller hitta det... det var en av anledningarna till att jag köpte HTH kök. Tyckte programmet var riktigt smidigt (om man jämför med tex Ikea).

Paul-Staffanstorp
Jag kollade nu och det jag har laddat ned på datorn fungerar men kan inte heller hitta det på deras sida.

Kanske är så att de håller på med en uppdatering men det är ju märkligt man tar bort det gamla innan man lägger upp nytt.
Jag vet dock att där varit lite justeringar bland skåp och priser etc. den senaste tiden så därför jag anar att det är något sådant.

Dessutom är det inte bara denna köksmontören som klagat på deras ritprogram så även funktionsändringar på G kanske. ;)
Själv skissar jag numera bara ihop kök till mina kunder på rutat papper och sedan tar jag en halvtimme med en säljare i butik som hjälper mig att rita upp allt med kanonritningar i deras "riktiga" program istället så jag kan presentera detta för kunderna.

Kontakta dem och fråga vet jag ?

https://www.hth.se/kop-online/kop-kok-online/

Det verkar tyvärr som att programmet inte finns tillgängligt just nu, jag fick ingen anledning varför. Jag blev hänvisad att ringa en butik för att få hjälp att rita upp i och med att jag bor en bit ifrån närmaste HTH-butik. Det var synd eftersom halva nöjet med att planera kök är ju att rita upp det själv. IKEA har ju visserligen ett webverktyg, men jag tycker det är lite bökigare

Kan man komma åt befintliga ritningar man har sparat i detta verktyget?

Paul-Staffanstorp
R ronba610 skrev:
Kan man komma åt befintliga ritningar man har sparat i detta verktyget?
Ja det har man gjort tidigare iaf...

Men tyvärr inte nu. Verktyget verkar ha avskaffats.
Jag har det installerat på min dator men kan inte spara eller komma åt tidigare sparade ritningar. Jag fick rita upp köket på nytt varje gång datorn hängde sig el likn. Gick dock ganska snabbt de sista gångerna =) Köket är för övrigt på plats och blev precis som vi tänkt det

Har HTH samma stommar i gds som i de vanliga. Den där upphängnings träribban verkar ju lite B.
Och är det någon som vet hur eller om det sedan skiljer mycket i kvalite mot Marbodal..

Jag skulle tro att det är samma stommar i GDS. Jag skulle säga att kvalitén är bättre än Ikea, det är en helt annan känsla och exakthet att bygga ihop dessa än Ikeas möbler. Jag har dock ingen erfarenhet av Ikeas kök. Jag misstänker att stommar osv. inte skiljer sig så mycket åt mellan alla kök som baseras på skivmaterial

Paul-Staffanstorp
Det är i princip samma stommar fast på GDS får man synliga snäckor i topp och botten.
Vad är B med träribban anser du?
De flesta kök har en träribba i ryggen för att hänga upp skåpen. :thinking:

Hängde upp två överskåp från hth och tyckte precisionen på en snetorkad brädlapp vart lite dålig. Givetvis kan man ju skippa vägg biten och bara dra två skruv genom skåpsbiten men det är väl inte så det är tänkt.

Paul-Staffanstorp
raveper raveper skrev:
Hängde upp två överskåp från hth och tyckte precisionen på en snetorkad brädlapp vart lite dålig. Givetvis kan man ju skippa vägg biten och bara dra två skruv genom skåpsbiten men det är väl inte så det är tänkt.
Ok... ja själv använder jag aldrig den utan borrar och skruvar bara genom den som sitter i ryggen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.