Hej, fläkten dog precis.
Skulle byta hastighet och då försvann både fläktfunktionen och lyset.
Har kollat i andra trådar men inte riktigt hittat just detta - antingen har det varit lampan eller fläkten men nu är båda alltså döda. Det känns ju som det borda var något centralt som har pajjat/lossnat nånstans inne i fett-gegget.
Det finns ström i uttaget, dvs ingen propp som gått.
IKEA gödslar ju inte med kopplingschemor och annat så jag har iiiiingen aning var jag ska börja leta riktigt.
Nån som har något lämpligt tillvägagångssätt (förutom att byta den helt och hållet).
En sån här från 2013'ish:
Skulle byta hastighet och då försvann både fläktfunktionen och lyset.
Har kollat i andra trådar men inte riktigt hittat just detta - antingen har det varit lampan eller fläkten men nu är båda alltså döda. Det känns ju som det borda var något centralt som har pajjat/lossnat nånstans inne i fett-gegget.
Det finns ström i uttaget, dvs ingen propp som gått.
IKEA gödslar ju inte med kopplingschemor och annat så jag har iiiiingen aning var jag ska börja leta riktigt.
Nån som har något lämpligt tillvägagångssätt (förutom att byta den helt och hållet).
En sån här från 2013'ish:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä, ingen synlig (innan isärplockande) i alla fall.E etompau skrev:
Knapparna är mekaniska, skjutknappar med tydliga steg.
Mäta:
Det är väl det som är mitt problem ... jag antar* att det är en massa komponenter direkt efter elen in ... och sånt har jag inte direkt kunskap om vad/hur man ska mäta. Kondingar och krafs.
*) Får väl öpnna upp och hoppas på att det är raka rör från 220-uttaget rakt ut till knapparna
Är det separata knappar för ljus och fläkt?
Känns reglage odistinkta och sladdriga, i så fall kanske de är slut, men utan att göra någon enkel mätning blir det spekulationer.
Iakttag försiktighet om du rotar runt i fläkten med spänning påslagen.
Känns reglage odistinkta och sladdriga, i så fall kanske de är slut, men utan att göra någon enkel mätning blir det spekulationer.
Iakttag försiktighet om du rotar runt i fläkten med spänning påslagen.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Ja det är separata knappar. Dom känns distinkta, dvs som de alltid gjort.
Tror inte det är knapparna då även lyset dog när jag drog i fläktknappen.
Spekulationer är också bra! Då är man i alla fall lite mer förberedd vad man ska kolla på när man väl bryter sig in i maskinen.
Jadå, är alltid försiktig när det är ström inblandat. Jag tycker tom svaga elstängsel är hemskt!
Tror inte det är knapparna då även lyset dog när jag drog i fläktknappen.
Spekulationer är också bra! Då är man i alla fall lite mer förberedd vad man ska kolla på när man väl bryter sig in i maskinen.
Jadå, är alltid försiktig när det är ström inblandat. Jag tycker tom svaga elstängsel är hemskt!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden