Hej!

Vi har sådan beslutsångest!

Hur är det att leva med infällda grepp? Blir det kladdigt men lättare att göra rent? Snyggare? Svårare att öppna? Bättre eller sämre med vanliga handtag?

Vad tycker ni?

Vi har en öppen planlösning, påverkar det tycker ni?? Vilken hade ni tagit??

lWdf7.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B6g1X.jpg
Skapa konto

Tack på förhand!

tommib
Vi har Märsta från IKEA. De har infällda handtag men en annan design än voxtorp. Inga som helst problem att öppna (men vi har dem inte på DM, Kyl, Frys). Enda nackdelen är att det samlas lite skräp i dem så man får dammsuga då och då. Voxtorp har den fördelen att ändarna är öppna så det är bara att dra ut lådan och sopa ut skräpet. Däremot vet jag inte hur den är i greppet. Kanske just att det är besvärligt om man har den på saker som är tröga (tidigare nämnda DM, Kyl, Frys).

Vi gillar våra Märsta...

Jag har sådana där man tar tag bakom luckorna (se bilder i mitt galleri), fungerar jättebra och jag tycker att det är snäppet smidigare in när greppen är infällda i själva luckorna.

Även här samlas det damm (på listen bakom luckorna) men det är lätt att dammsuga eller torka bort.

Men långa naglar kanske det är ett helvete med de handtagen :-P

Jag tar mig friheten att återuppväcka denna tråd då det känns som en relevant fråga att få höra fler erfarenheter kring. :)

Nu när det gått några år, och fler av er hunnit skaffa infällda grepp - eller fått en längre tids erfarenhet av dem - vad anser ni?

tommib
Gillar fortfarande våra Märsta :)

Frun är mindre nöjd men hon gillade dem inte från början heller, av estetiska skäl.

En nackdel är att det är svårare att fixa spärrar så att barn inte kan öppna lådorna. Vanliga handtag kan man ju bara trä en pinne igenom så orkar inte ett barn dra ut alla lådor samtidigt. På denna typ fungerar det inte.

Efter 10 år i nya köket är vi helnöjda med våra traditionella handtag:
Traditionella silverfärgade handtag på ljusa köksluckor i ett väl underhållet kök.
Skapa konto

Vilken fråga svarar du på?

baubaubau baubaubau skrev:
Nu när det gått några år, och fler av er hunnit skaffa infällda grepp - eller fått en längre tids erfarenhet av dem - vad anser ni?
Jag är fortfarande lika helnöjd som då, köket är fem år men det syns inget slitage och det blir inte särskilt kladdigt heller. Jag har dock en sådan där variant där man tar tag bakom luckorna, dvs inte i ett fräst spår i luckan.

useless useless skrev:
Vilken fråga svarar du på?
Det är alltid bra att fundera över alternativa lösningar också.
Kallas ofta att tänka utanför boxen :)

• Gilla
slidein2010
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.