Kök
klimt: Testa att slå av strömmen i bostaden eller i säkringen. Då bör hällen nollställas och startas om. Det fungerade i vart fall på bår gamla häll som regelbundet låste sig
16386: Siemens har en annan modell som även har över- och undervärme: CM636GBS1
pjkw: [citat] Blev inget kakel alls där faktiskt, då det ändå är ett mindre kök i en friggebod på landet så lagas det inte mat jätteofta där, dom fläckarna som blir på täcksidan är enkla att ta bort med en disktrasa. Hade jag varit tvungen att göra något hade det nog blivit en glasskiva eller nått.
Anonymiserad 137805: [citat] Det blir liksom första åtgärden att kolla att inget hindrar luckan, nästa åtgärd blir att kolla att alla hålen i den övre spolarmen är öppna. tredje åtgärden är att kolla båda spolarmarna för skador och sprickor. sen är det ju frågan om vad det är för maskin du har??? det skiljer rätt rejält mellan en tysk och en kinesisk
prototypen: Vanligt vitlim behöver inget högt presstryck och är hanterbart efter 10-15 minuter. PU lim behöver högt och lite längre presstryck. Epoxy behöver egentligen inget tryck alls men är lite besvärligt då man måste blanda ofta, härdar fort. Men det finns långsam epoxy också men då blir ju ”torktiden” lång också. Protte
Larsalars: Har exakt samma problem. Hade varit intressant att höra hur du löste det. Vänligen Lars
Qlyptic: @Utters [citat] Hur gick det? Fick ni tag i en sådan 80+60 infälld diskbänk? Jag är idag i precis samma läge :)
magnu: Du få nog måla om allihopa för att få det färgmatchat. Men kolla med målerifirman om de mot en extra kostnad kan garantera nyansmatch. Men för garderobsdörrar kan det röra sig om 300-500kr/st
Hemmakatten: Kanske titta på kombimikrougnar? Har för mig att de inte är lika djupa som vanliga ugnar. De har ju inte riktigt samma volym men fungerar till det mesta utom största julskinkan.
jendapen: Flyttade faktiskt in för 3 år sen. Den hade redan börjat spricka men jag oljade ändå in den en gång per år med hårdvaxolja så att den inte skulle spricka mer. Jag har ett diskställ på den och för att skydda den mot vatten täckte jag den med en vaxduk som tydligen inte var helt vattentät?
Anonymiserad 137805: På baksidan finns bara ett kretskort En som kan löda ser direkt vad som behöver göras
JohanLun: Åraslöv har vi, de går att beställa i vilken färg och vilka mått som helst och är i massivträ.
tttomten: Blir lite mörkt i nedre lådan/lådorna men jag tycker det funkar tillräckligt bra för att inte montera ytterligare led. Jag har tre lådor på en led.
Rabbithole: Ikea, bauhaus, hornbach, alla köksåterförsäljare & byggvaruhus, LG collection etc. Det finns många En grej att kolla på är om laminatet är svept runt kanten eller om det är limmat runt. Det är lite olika och sveper laminatet runt kanten är det en lite mer hållbar lösning. Jag har en ikea bänk med underlimmad diskho och är supernöjd med den lösningen! [bild] [bild]
emission: Lite sent svar, men... Ja, jisses vad dyrt det är, trots att det är en så enkel produkt. Cylinda verkar ha en del som är ok. Nu verkar det som att ni har bra drag på centralfläkten, så då är det lika bra att nyttja det. Annars kanske en kolfilterfläkt kan vara ett alternativ. Det finns även produkten "Spjäll 125" som gör att man kan montera vilken motorfläkt som helst, men då
fubar: Så här ser vårt köksfönster ut. Kaklet går visserligen inte ända upp, men om det hade gjort det hade det antagligen sett likadant ut. [bild] [bild] [bild] e
16386: Börja med att prata med styrelsen för att se om de tillåter er att flytta rören. Om (stort om) de gör det så kommer de nog tala om för er vilka krav de ställer på er när ni gör detta.
tergo: [citat] inga problem om det är en vass träskruv, leta upp en träskruv och testa annar håller med slacker sätt upp k-plywood
peroande: [citat] Man bygger en plattform 60cm x 60cm i samma höjd som kylskåpets upphöjning och lägger framför skåpet när det ska dras ut.
Roit: Hej på er, Vi håller på att tittar efter ett nytt kök från Elgiganten Epoq KÖK. Vi bor i en lägenheten med en takhöjd på 3 meter och vill ha skåp ända upp. Är det någon här inne som kanske har bilder på kök med skål hela vägen upp och en takhöjd på 3 meter? Tack :)
Kina Geijer Simpson: Vi har lyckats fixa kopplingarna men sonen köpte fel slang. Den måste tåla att möss kommer att försöka tugga sönder den.
Paul-Staffanstorp: Silikon 8 dagar i veckan då den är myyyyyycket enklare att lägga och få snygg utan att kladda. Latex används i min värld bara mot ytor som ska målas.
Rabbithole: Det finns lite justering men jag förstår att det kan vara enklare att skippa skenan i vissa fall
Euphoria: [citat] Väljer vi att lackera samtliga luckor så kommer våra snickare att ta ner även täcksidor och socklar och lämna in samtidigt. Jag tänkte på hur företagen som jobbar med att byta ut luckor brukar göra (typ Härjedalskök och liknande firmor). De monterar väl knappast ner täcksidor och socklar? Då är det vi själva som får måla på plats, eller?
maah: Man ser ju tydligt en gipsskruv till höger i bild så vi kan förutsätta att det sitter en regel där. Då borde det också sitta en regel ca 60cm till vänster om denna. Du skulle kunna såga av den trasiga skivan över regeln som är till vänster om hålet och plocka bort hela den trasiga delen. På så sätt blir det mycket enklare att fästa en ny skiva, du behöver inte ens spackla något
Fredrikfr: Hej. Gammal tråd, hur gick det? men jag undrar också om deras lister passat andra kök? Vi funderar på ett Hagakök. Mvh