Hej jag har gjort en planritning från Ikea på ett kök och fick ett pris på 40000 utan vitvaror och blandare, vad tror ni vad det blir för skillnad om man tar ett av de billigare köken från Marbodal kök i stället med exakt samma utförande?

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
C Chivas66 skrev:
Hej jag har gjort en planritning från Ikea på ett kök och fick ett pris på 40000 utan vitvaror och blandare, vad tror ni vad det blir för skillnad om man tar ett av de billigare köken från Marbodal kök i stället med exakt samma utförande?
Gå och fråga så får du ett exakt svar!

• Haha
BjörnKraft och 1 till
  • Laddar…
70? Det beror mycket på hur många lådor etc. Du vill ha. Enda sättet är att ta in priser direkt från dom

• Gilla
maxhuj
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Gå och fråga så får du ett exakt svar!
Moget svar jag tänkte fråga folk som kan kök och har monterat olika kök.
Du vet mycket väl att man lär boka möte för att få några priser

Det finns en skillnad till, som nog är av mindre betydelse.
Jag kompletterade mitt gamla (1985) Marbodal kök med extra överskåp från IKEA. Det blev plats över när vi gjort om ventilationen.

På en sträcka som var 60+80+50, visade det sig att bredden på skåpen skilde med 3mm, IKEA var lite bredare.

Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
70? Det beror mycket på hur många lådor etc. Du vill ha. Enda sättet är att ta in priser direkt från dom
Jag var ute efter ett ungefär pris om det skiljer 40000 eller 100000 typ om det går att säga utan att boka ett möte med dom.

Ja 70 är nog rimligt och det är det nog värt.

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Ja 70 är nog rimligt och det är det nog värt.

Jo låter rimligt, hade du hellre valt ett Marbodal kök?

C Chivas66 skrev:
Om du hittar en design som är snyggare på Marbodal så kör på det. Kvalitén är relativt jämn i t.ex. råd och röns test.

Det man kan kolla som jag tycker är skillnad som betyder är lådfronter/luckor och utformningen på lådor. Jag har IKEA kök och hade önskat att insidan på lådorna hade skarpa, vinkelräta kanter istället för lite vinklad kant.

Sen har jag i efterhand bytt ut några låda i låda till vanliga, värst är låda i skåp och utdragsställningen för städskåp som blivit hyllplan. (Gillar inte fippliga detaljer) inget att anmärka på hållbarheten dock.

För min del så fick jag pris på Ikea på 50000 kr.
Motsvarande på Marbodal med bygg rabatt 108000kr.
Det slutade med Kvik xxl för 67000 kr som då är större än dom andra

+216% över IKEA då. Vad får man för rabatt utan att vara byggare?

• Gilla
Marit83
  • Laddar…
C Chivas66 skrev:
Japp. Själv valde jag länghemskök istället för marbodal men det var av annan anledning.

• Gilla
Jooonathan och 1 till
  • Laddar…
C Chivas66 skrev:
Moget svar jag tänkte fråga folk som kan kök och har monterat olika kök.
Du vet mycket väl att man lär boka möte för att få några priser
Men det är ett väldigt seriöst svar, 40k hos Ikea, vet inget om ditt kök, låder, funktioner etc, hur långt är ett snöre?

Jag hade kört på Ikeas, vill du ha andra luckor finns det flera företag som kan lösa det med, i alla dom kök jag har monterat bänkskivor i så ser man knappt skillnad förens man öppnar luckor/lådor om det inte är platsbyggt.

raveper raveper skrev:
Japp. Själv valde jag länghemskök istället för marbodal men det var av annan anledning.
Är ni
Nöjda med länghemskök?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.