Allvetare
· Västra Götaland
· 12 295 inlägg
70? Det beror mycket på hur många lådor etc. Du vill ha. Enda sättet är att ta in priser direkt från dom
Det finns en skillnad till, som nog är av mindre betydelse.
Jag kompletterade mitt gamla (1985) Marbodal kök med extra överskåp från IKEA. Det blev plats över när vi gjort om ventilationen.
På en sträcka som var 60+80+50, visade det sig att bredden på skåpen skilde med 3mm, IKEA var lite bredare.
Jag kompletterade mitt gamla (1985) Marbodal kök med extra överskåp från IKEA. Det blev plats över när vi gjort om ventilationen.
På en sträcka som var 60+80+50, visade det sig att bredden på skåpen skilde med 3mm, IKEA var lite bredare.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 295 inlägg
Det man kan kolla som jag tycker är skillnad som betyder är lådfronter/luckor och utformningen på lådor. Jag har IKEA kök och hade önskat att insidan på lådorna hade skarpa, vinkelräta kanter istället för lite vinklad kant.
Sen har jag i efterhand bytt ut några låda i låda till vanliga, värst är låda i skåp och utdragsställningen för städskåp som blivit hyllplan. (Gillar inte fippliga detaljer) inget att anmärka på hållbarheten dock.
Sen har jag i efterhand bytt ut några låda i låda till vanliga, värst är låda i skåp och utdragsställningen för städskåp som blivit hyllplan. (Gillar inte fippliga detaljer) inget att anmärka på hållbarheten dock.
För min del så fick jag pris på Ikea på 50000 kr.
Motsvarande på Marbodal med bygg rabatt 108000kr.
Det slutade med Kvik xxl för 67000 kr som då är större än dom andra
Motsvarande på Marbodal med bygg rabatt 108000kr.
Det slutade med Kvik xxl för 67000 kr som då är större än dom andra
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 295 inlägg
+216% över IKEA då. Vad får man för rabatt utan att vara byggare?
Men det är ett väldigt seriöst svar, 40k hos Ikea, vet inget om ditt kök, låder, funktioner etc, hur långt är ett snöre?C Chivas66 skrev:
Jag hade kört på Ikeas, vill du ha andra luckor finns det flera företag som kan lösa det med, i alla dom kök jag har monterat bänkskivor i så ser man knappt skillnad förens man öppnar luckor/lådor om det inte är platsbyggt.