Tofsen123
Tofsen123: Halloj någon som vet vart man får tag på filter till aqualock Ikea? Har tappat bort mitt och hittar ingenstans när jag söker på nätet... Tack på förhand mvh
0 svar · 786 läst
Björn dramsvik
Björn dramsvik: Jag renoverar kök med begagnad inredning behåller sockeln. Lägger sedan nytt klickgolv som går fram till sockeln. Är ute efter något laminat typ 6 mm som jag kan limma på sockeln för att slippa måla sockeln och för att göra snygg avslutning på golvet, någon som har en ide om mtrl ?
0 svar · 1,0k läst
Rabbithole
Rabbithole: Man behöver minst 60cm i bredd per person för att sitta bekvämt. Och är en plats mot en vägg så lägg på 10cm på den platsen
8 svar · 4,9k läst
·
Freddeaug72
Freddeaug72: Ska kakla vägg i köket men väggen är lite svängd(inom normen). Hur gör jag för att få väggen rak? Lägger mer fix eller spackla? Skillnad största stället typ 10 mm
0 svar · 1,1k läst
B
Brightside: Hej Tomas! Yes, de finns och de har förbättrat delarna för att problemet inte ska uppstå igen.
5 svar · 8,0k läst
·
J
jocke31: Yes! Det var min tanke också, att de övre är lämpligare
4 svar · 1,5k läst
·
M
Marijairena: [citat] Då ska jag ägna mig åt det i kväll
6 svar · 1,8k läst
·
F
falkn: [citat] Då bör du inte lägga parkett under, men du lägger in i utrymmet under kyl, frys och DM.
5 svar · 4,0k läst
J
Janne82: [citat] Tack för tips! Men dom hade tyvärr bara 233cm som längst.
12 svar · 3,6k läst
·
M
Marijairena: Vi håller på med väggarna i köket har nästan gjort en vägg klar med spackel. Nu till väggen diskbänksdelen/spisen där putsen lossnat och gipsväggen som ska fixas Det finns en elkabel som varit inmurad där med putsen. Törs vi nu laga där med Husfix? Eller ska någon elektriker komma först och se hur de ska göra med eldragningarna till fläkten som ska hängas upp, microvågsugnen
0 svar · 752 läst
A
A-Man_08: Här har du något liknande https://www.bauhaus.se/mobelhandtag-70x42mm-silver?gclid=Cj0KCQjwoJX8BRCZARIsAEWBFMLNZPb95qIHnw4BR7LihIr5bk2ZiWiT2TvE0oCs1UukljHpyR6iiMEaAtALEALw_wcB
6 svar · 1,7k läst
·
K
klimt: [citat] Om det är den ordning som det bör vara så har den tidigare ombyggnaden dokumenterats och finns tillgänglig i gamla protokoll och andra underlag. Försök bedöma när den gjordes, enklare om det finns någon styrelsemedlem som minns. Be sedan styrelsen ta fram det underlag som finns.
6 svar · 2,6k läst
H
Hispaniola: Kolla byggnadsvårdbutiker, nätauktioner osv! Jag klurar själv på samma men vet ännu inte exakt vad jag ska leta efter då förarbetet bara är planerat än så länge!
1 svar · 1,5k läst
M
Markus.J: [citat] Tack
2 svar · 3,7k läst
·
M
2 svar · 3,7k läst
·
P
Anonymiserad 263386: [citat] Tack för detta. Mvh Eric
4 svar · 2,1k läst
torbeno
torbeno: Ok, då är det ”nya” plattformen. Det finns en ventil som skall öppna och släppa in vatten, kan vara att den kärvar. Om du drar ut maskinen och lossar vänster sida skall du se den. Pos 404
5 svar · 1,2k läst
·
L
Lucaskarlsson1: Nu är det förmodligen redan för sent, men mitt kök kommer om cirka en vecka och jag har samma som du 10mm board,massonit. Jag kommer feina bort borden där överskåpen ska sättas och sätta upp en ordentlig planka där jag fräst bort borden för att vara 100% den kommer dra
10 svar · 9,7k läst
9
9fingers: [citat] Då kör jag på det. Får återkomma med resultat. Pluttar nog dit några nedknackade kakel som stöd också då o sen fyller rikligt med lim.
4 svar · 3,2k läst
·
V
Vedhuggare: Jag har helt enkelt utgått från att det kommer bli ganska mycket dyrare om en snickare ska bygga hela köket när vi ändå har ett som är nerplockat. Men det kan va värt att kolla detta med en snickare också så klart, vi kanske blir överraskade.
6 svar · 2,0k läst
E
etompau: Det är avhängigt hur installationen kan göras. Är det bara ett enkeluttag som ska bytas till ett dubbel, så kanske 1000-1500 kr. Sedan kan man ju diskutera kravet på ett eget uttag. Kyl/frys drar inte så väldigt mycket, cirka 50-100 W. Det är inga problem för ett bra grenuttag.
1 svar · 879 läst
Demmpa
Demmpa: Sök i forumet efter ”Spisbibel” och läs den så får du veta allt och lite till om spismatning.
2 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Välkommen till forumet! Kan det vara så att du undrar var på väggen vägguttaget ska sitta?
2 svar · 625 läst
Ramnemark
Ramnemark: Återupplivar ifall någon letar. Finns på eBay (45cm bred) https://www.ebay.com/itm/143682973220
4 svar · 7,8k läst
·
J
jonjoh: Ja det var min idé också men som sagt blir det ju fel i underkant... kanske får välja en annan ho istället då Ikeas 2.8cm bänkskivor inte direkt faller mig i smaken. (Deras nuvarande utbud)
2 svar · 1,9k läst
Bengt Sj.
Bengt Sj.: [citat]
2 svar · 1,5k läst
·
Bengt Sj.
2 svar · 1,5k läst
·
S
straffarbete: För er som hittar denna tråd så är det också värt att tänka på att leverantörerna skiftar tillverkare över tid. Vi har precis kompletterat och lackat om ett ca 15 år gammalt IKEA-kök (bild 1), med fler Marbodal-skåp och lådor (bild 2). Hyfsat lika, största skillnaden är loggan på plastdetaljen.
16 svar · 39,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: Välkommen till forumet! Skafferiventilen var bara till för att kyla ner skafferiet och den ska inte fungera som tilluftsventil så sätt igen den.
1 svar · 2,3k läst
S
skogstomten: Ett enkelt tips om ni ändå vill flytta avloppen är att "regla ut 60 skåpen". Dvs sätt upp en 9cm vanlig träregel regel mot väggen. Ställ sen 60cm djupa skåp mot reglarna. Då har ni ett utrymme BAKOM skåpen att flytta avloppsrören valfritt i sidled, dra el osv. Sen lägger ni 70 cm djup bänkskiva/diskbänk ovanpå så får ni även mer plats där som bonus.:ok: Sen reglar ni även ut
5 svar · 2,1k läst
·
K
Kane: Här är grejen! https://www.rutlands.co.uk/sp+premium-concealed-hinge-drilling-jig+R9017
10 svar · 5,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.