Byggahus.se

Hur går vi vidare?

1. M
    Medlem · Stockholm · 247 inlägg

Marijairena

Medlem
    Vi håller på med väggarna i köket har nästan gjort en vägg klar med spackel. Nu till väggen diskbänksdelen/spisen där putsen lossnat och gipsväggen som ska fixas
    Det finns en elkabel som varit inmurad där med putsen. Törs vi nu laga där med Husfix?
    Eller ska någon elektriker komma först och se hur de ska göra med eldragningarna till fläkten som ska hängas upp, microvågsugnen och addra typ av kontakter kanske under skåpstommen som är mer diskret.
    Eller kan de fräsa in ev. elkabel i efterhand även om vi fixat väggarn?

Har haft kontakt med hantverkare för köksrenovering. En var säkert jättebra, men det skulle kosta
    drygt 73.000 kr. Det har jag inte råd med.
    Sen en annan som var billigare men de drog sig ur. Antar att det beror på att de inte är villiga att göra delar av en köksrenovering bara..
    Nu tänker vi försöka göra så mycket själva som möjligt med väggar och golv, sen söka hantverkarna för köksmonteringen, el, vvs, hjälpa till att ta mått så att jag kan beställa en rostfribänkskiva och montera den, samt en liten bänkskiva. Kanske är det lättare när det mesta jobbet är gjort och de inte kommer in på en "byggarbetsplats".

Vi kämpar på och tar råd från olika håll och försöker vara mycket noga med utförandet så att Ikea-köket ska blir så bra som möjligt sen. Men nu när hantverkaren drog sig ur blev jag helt missmodig.
    Jag vill gärna ha någon hantverkare som när de sätter upp skåpen kan se någon snygg lösning med vissa detaljer, inte bara någon som kan hänga upp.

Bilder kan skickas på väggen men jag har gjort det förut i forumet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.