Hej,
har fått ett problem där dekorlisten möter täcksidan och pga 20-skåp Tornviken i andra änden behöver sitta såpass långt ut. Någon som har en idé hur man får till ett snyggt avslut?

Vit dekorlist som inte möter täcksida korrekt vid vit bokhylla, problemområde synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit dekorlist som inte möter täcksida korrekt vid ett köksskåps kant, visande problemområdet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har du inte satt dekorlisten på fel håll? Så att den sidan som går ut längst är jämns med luckan

rätt säker på att tanken är att den profilerade kanten ska vara nedåt? alltså vrid listen 90 grader. men det kanske inte löser ditt problem i detta fallet, om du nu behöver ha den så långt ut, men det låter konstigt tycker jag? har du ngn bild på hur det ser ut vid andra kanten, vid tornvikenskåpet?

Det finns nog olika sätt att montera Bodbyn dekorlist. Bild nedan från Ikeas hemsida som visar det sätt som vi ville använda.

bodbyn-dekor-kroenlist-profilerad-off-white__0865358_pe689166_s5.jpg

Tyvärr har jag konstaterat att det inte bara är Tornvikenskåpet som ställer till det utan dekorlisten behöver sitta så långt ut för att liva med skåpsluckorna.

ok, i så fall hade jag gjort som vid ett ytterhörn. 45-gradig gering och en liten liten bit dekorlist som möter upp

Finns ingen IKEA standard för nisch tyvärr. Avslut tänkt att gå mot högskåp med större djup eller geras runt hörn. Jag hade nog gerat in en liten avslutsbit.

• Gilla
ransjo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.