Hej, har kvänum anno 2012, en skiva i skåpet har spruckit, beställde nytt men kanten på den nta är inte alls mörkfärgad som de andra på bilden, vad är det jag missar i beställningen, är härdat glas mörkare i tonen från sidsn ? bifogar bild och tacksam för hjälp med glastypen. Vad skall jag beställa ? Transparenta glashyllor med olika tonade kanter, delvis täckta av glasföremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Har du försökt kontakta Kvänum för att höra vad de använder för glas?
Ett annat alternativ är nog att ta med en befintlig hylla till en glasmästare och beställa en likadan.

Hur då mörkfärgad? Oftast beror ju utseendet på kanten hur grovt man slipar kanten.

hej, skickat bilder till kvänum idag, tror det är härdat glas, men jag tycker att de borde ha koll på detta själva, köket är från 2012...

Ja härdat glas är det garanterat. Man kan inte ha nåt annat till sånt där direkt.

fick tag på kvänum idag, de har bytt leverantör/glastyp så denna modell funkar inte med gsmla kök i alla fall.

• Ledsen
BirgitS
  • Laddar…
Får se om de hittar ursprungliga tillverkaren, fortsättning följer de har bytt för något år sedan...

Kvämum har blivit uppköpta av Vedum för något år awdan, men det var ändå enkelt att få hjälp med att hitta nya glasskivor trots att vitrinen är 8 år gammal. Fick returnera den första pga materialbyte men det var inga problem. Bra jobbat där av Kvänum

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.