Hej! Har aldrig gjort detta förr, så kliar mig i huvudet. Hur är tanken att jag ska täcka under diskmaskinen? Sockeln jag köpt går ju jättefint under alla skåp, men täcker ju bara halva utrymmet under diskmaskinen. Nån enkel lösning? Diskmaskinen är köpt begagnad så följde ej med manual.
Må gott!
Må gott!
som jag ser det är det fel lucka på diskmaskinen till detta kökL Lindane skrev:
Tack för svar! Men luckan kan inte vara längre, då det ej går att öppna den, det är noggrant mätt. Isf skulle det var en lucka med nån slags vikbar nederdel? Diskmaskinen kommer från ikea, luckan likaså. Men diskmaskinen finns ej kvar i sortimentet längre, så kan ej fråga på Ikea. Nån lösning borde väl finnas? Hmm...electroluxaren skrev:
Stort tack för alla svar! Jag har passbitar som passar, men hur ska jag fästa? Finns hål där i metallen i underdelen. Kanske skruva in i dem och dölja skruvhuvudena med lite fogmassa? Sen den låga sockeln som döljer övriga skåpben.
men förstår nu att det är pga gammal modell som det blev såhär!
men förstår nu att det är pga gammal modell som det blev såhär!
Du kan låta den låga sockeln gå under diskmaskinen. Fäst passbiten med små möbeljärn i skåpsstommarna bredvid. Anpassa höjden så att den går att öppna. Kanske gersåga översta kanten så att det går enklare att öppna diskmaskinens lucka. Om du vill ha helt tätt får du sätta en passbit till som sitter i nivå med underdelen av stommarna så att den vilar på den låga sockeln. Hoppas du förstår vad jag menarL Lindane skrev:
möbeljärn, smart! Visste att det fanns fler lösningar!T Tompafix skrev:Du kan låta den låga sockeln gå under diskmaskinen. Fäst passbiten med små möbeljärn i skåpsstommarna bredvid. Anpassa höjden så att den går att öppna. Kanske gersåga översta kanten så att det går enklare att öppna diskmaskinens lucka. Om du vill ha helt tätt får du sätta en passbit till som sitter i nivå med underdelen av stommarna så att den vilar på den låga sockeln. Hoppas du förstår vad jag menar![]()
Klicka här för att svara