HusabergMia
HusabergMia: Kaklet i mitt lilla kök håller på att ramla ner och jag funderar på vad jag ska ha istället.. Är det nån som testat eller vet nåt om den folie som jag visar på bild? [bild] [bild]
0 svar · 1,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det är ju en lite knepig juridisk fråga så det är kanske bra att fråga Hallå konsument (Konsumentverket): https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster-rattigheter/problem-med-hantverkare/
5 svar · 1,1k läst
B
betula: IKEA Faktum är cirka 57,5 cm djupt invändigt så troligen är det något annat fabrikat på detta kök. Står det något på gångjärnen? Där kan det ibland finnas en märkning. Står det Blum så är det bara tillverkaren av själva gångjärnet.
9 svar · 1,6k läst
·
3backslinje
3backslinje: Hej Jag kollade till rören under diskbänken och fann konstiga svarta fläckar bakom kökstommen som ni ser på bilden. Jag undrar ifall nån i gruppen har någon erfarenhet kring nåt liknande och kan dela med sig av sin erfarenhet? Detta är en hyresrätt vars köksstommar byggdes år 1975. Det verkar vara torrt där i nuläget. [bild]
0 svar · 1,0k läst
·
K
Kristoffer05: Så, nu är ny diskmaskin installerad, det va mer meck än jag trodde, men blir väl ofta så.. Kapade avloppsslangen fr diskmaskinen, ändå gött och se att den innuti va ren och fin som ny.. inga fett avlagringar etc.. Tack för hjälpen ännu en gång!! Mvh /K
11 svar · 5,6k läst
·
ingenmansland
ingenmansland: Om du inte kan koppla på avloppet på annat ställe än vid diskhon så blir det ju en väldigt lång avloppsslang. Det brukar inte vara så bra att ha jättelånga slangar på en diskmaskin då pumpen inte är dimensionerad för det och så blir det mycket liggande i slangen. Gör man så ändå så kan det vara bra att sänka vattenlåset under hon så att det blir lägre höjd för
9 svar · 2,0k läst
T
TobiasStockholm: [citat] För oss höll de och t.o.m slog den utlovade leveranstiden. Vår skiva var ifrån Technistone.
19 svar · 19,2k läst
A
Amatörmässig: Hej! Jag har nyss flyttat till min första egna bostad och köpte ett massivt ekbord från Blocket. Jag slipade ner det ordentligt (stora repor), dvs slipade bort all olja. Då jag ännu inte kan så mycket om snickeri, byggeri etc (men jag vill lära mig!) så googlade jag och kom fram till att jag ville olja med kokt linolja. Gick till Hornbach och bad om hjälp att hitta det, och de gav mig en
0 svar · 1,7k läst
mrmatroy
mrmatroy: Det lutar åt att jag ska riva bort allt och göra ett noggrant underarbete. Göra om göra rätt
50 svar · 5,5k läst
·
Okarlsson
Okarlsson: [citat] Det förklarar varför alla prylar jag tittat på helt plötsligt va G-klassade :crysmile: undrade vad som hänt. Gällande bänkfrys skulle jag se det som en nödlösning om man bestämt sig för bara bänkskåp i köket. För oss skulle det bli ett himla spring till förrådet, nästan till den grad att det man behövde nästan aldrig fanns i bänkfrysen. Tänker: rostbröd, is, färs,
3 svar · 1,1k läst
L
LBviking: Nu ska det snart byggarna öppna upp så att det blir mer utrymme i köket. Har tänkt att sätta upp ett IKEA-kök, men de har inga överskåp med höjden 70 cm, 60 och 80 cm går bort så det får bli en annan leverantör. Har varit och tittat på HTH, Ballingslöv, Marbodal och epoq. Ballingslöv tyckte jag hade bäst finish, tät följt av Marbodal och HTH. Epoq köket kändes lite billigare,
0 svar · 1,2k läst
I
Isensevens: Jag har knallgrönt kakel och svart bänkskiva.. Nästan lysande grön... Spisfläkten är också grön, fast en annan nyans av grön.. Ska jag vara ärlig så är det.... skitfult... Kaklet kommer målas vitt/grått i närtid och spisfläkten kommer bytas ut, och bänkskivan, och golvet, och taket... Men så som du fick till det så blev det riktigt snyggt. :)
21 svar · 11,9k läst
·
J
jliljeha: Jag gjorde en riktig projekttråd istället: https://www.byggahus.se/forum/threads/total-makeover-av-144-kvm-etagelaegenhet.415072/
23 svar · 3,3k läst
·
1
16386: OK, då förstår jag. Lycka till!
15 svar · 5,5k läst
E
EPG: Jag åkte ned till IKEA i Kalmar och mätte lite igår och jo det verkar stämma med 37,6cm med väggskenan så nu har jag lite mått att utgå ifrån.
4 svar · 3,6k läst
Burträsk_81
Burträsk_81: [citat] Tyvärr så har den givetvis utgått och jag ska själv hitta en ny som passar och skicka offert på denna till IKEA, än så länge har dom skött det snyggt.
5 svar · 9,2k läst
C
Caroline1982: Vi ska renovera vårt kök och enl. en av ritningarna så kommer bänkstommen gå en bit över fönstret (enl.bild). Ca. en dm inåt och uppåt! Fönstret är inte öppningsbart! Kan man bygga igen fönstret på ett snyggt sätt? Eller gör det inget att det sticker ut?
0 svar · 3,9k läst
·
S
Stefan1972: Fast det är knappast packningarna du behöver........De har väl vid montaget av detta lås helt saknat nödvändiga delar man ska ha antar jag............Diskhon signalerar ju gamla grejer så det lär väl vara de gamla anslutningarna med gänga som indikeras ovan.
6 svar · 2,5k läst
·
M
Micke R.: [citat] Hej. Fortsätt ta ner till puts. Generellt gäller att man tar/skrapar bort allt löst. Man vill ha fast underlag att jobba med. Är underlaget mycket ojämnt/ grovt så kan man börja med gipsbruk och avsluta med spackel. Mvh
1 svar · 3,4k läst
·
T
Trollskidan: Ska byta kök Vi ska ha IKEA Bodbyn Grå Några som har de och kan kast upp bilder för inspiration Vi fundera på golv och bänkskivor. Några andra som gjort nått kul. Vi ska bygga ett hörnskafferi bla. Vi har vedspis som skall vara kvar Dörrar ska bli skjutdörrar
0 svar · 1,4k läst
·
T
tergo: [citat] om det är en diskbänk där kortsidorna går utanför skåpsidorna ett par mm så kan man ta bort ramen till diskbänken och försiktigt knacka ner den vid kaklen
1 svar · 843 läst
Keiller
Keiller: Ja.
1 svar · 821 läst
H
huggan: Det passar tillsammans. Ikea gör inga egna vitvaror utan köper av de stora producenterna.
1 svar · 1,4k läst
arneri68
arneri68: [citat] Stämmer ganska bra med bänkarmaturer med lysrör och halogen. Blandaren tror jag är från något senare datum.
15 svar · 2,5k läst
·
V
volvo51: Det finns vax med färgpigment,vet dock inte om det finns svart. Jag såg nu: Biltema art.nr. 36-644.
8 svar · 4,5k läst
·
V
Vaskatrollet: Tack för era svar.
10 svar · 3,1k läst
·
Keiller
Keiller: Jag skulle nog använda en Molly, de funkar bra i gips tycker jag. Men du kanske har andra favoritpluggar, så ta det du har i förrådet och tycker funkar bäst.
5 svar · 6,2k läst
major_tom
major_tom: det brukar finnas lite utrymme längst ner bak på diskmaskinen, och det är möjligt att de blå rören kan få plats men jag tvivlar på att det stora röret skulle gå fritt. möjligtvis att det hade funkat med en diskmaskin som är 45 cm bred ist för 60.
3 svar · 2,4k läst
·
H
hapazard: [citat] Åjha, sådan här galenskap är vi förmögna till helt själva i det här landet ;)
12 svar · 2,8k läst
·
L
Låset: [bild]
5 svar · 1,6k läst
·
L
5 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.