Behåll y:et, det är utmärkt den dagen det behöver spolas/rensas med maskin. Det du ska göra är att sätta i en sån propp som visats ovan men inte trycka i den helt, spara en centimeter eller så håller den tätt men är lätt att demontera.

Den där vacuumventilen du köpt ser ut att vara avsedd att sitta i en ”slätande” alltså inte i rörmuffen. Du har en muff på y kopplingen.

H hempularen skrev:
Den där vacuumventilen du köpt ser ut att vara avsedd att sitta i en ”slätande” alltså inte i rörmuffen. Du har en muff på y kopplingen.
Jag visade bilden till en personal på Bauhaus. Man blir ju inte förvånad om ni här i forumet kan mer än dom om man säger så. Menar du att det är fel? Det kommer ingen dålig lukt nu men kan ju vara fel ändå? Jag satte den där handduken satt

P
J jonko skrev:
Behåll y:et, det är utmärkt den dagen det behöver spolas/rensas med maskin. Det du ska göra är att sätta i en sån propp som visats ovan men inte trycka i den helt, spara en centimeter eller så håller den tätt men är lätt att demontera.
J jonko skrev:
TS fixade detta dagen innan ditt inlägg

• Gilla
Jonte12345
  • Laddar…
J Jonte12345 skrev:
Jag visade bilden till en personal på Bauhaus. Man blir ju inte förvånad om ni här i forumet kan mer än dom om man säger så. Menar du att det är fel? Det kommer ingen dålig lukt nu men kan ju vara fel ändå? Jag satte den där handduken satt
Om luktproblemet löste sig, så är det bra.
Bauhaus sålde en onödigt dyr ”propp”. Vacuumventil är bra i vissa lägen, men troligen onödig i det här fallet. Den skulle troligen sitta bättre om du sätter en kort rörstump utan muff i muffen där ventilen sitter nu, och ventilen i rörstumpen.
Men gör bara det om det börjar lukta igen.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.