T
Tindrebäck: [citat] ja, så är det ju. Blir stålull etc runt hålet, den läxan har jag lärt mig
15 svar · 4,0k läst
MacAver
MacAver: [citat] Tänkte liknande men mer omfattande! Kök där vardagsrummet är. Vardagsrum i biblioteket. Biblioteket där köket är alt. där sovrummet är och sovrum där köket är. Vårt vardagsrum flyttades från största rummet i huset till det minsta som hörnsoffan fick plats i. Används mest som gästrum idag. Vi bor sex personer permanent i huset, ibland 7, varav fyra grundskolebarn. Kommer
20 svar · 3,0k läst
·
ullberg
ullberg: Om det är perlatorn så har i alla fall vår strandblandare (vet ej modell) ett litet verktyg med vilken man skruvar ur den [bild] Går säkert att skaffa ett nytt verktyg från Strand om det är borta
2 svar · 1,5k läst
·
110grader
110grader: Hej Fredde, Tack för tipset =) var inne och kollade lite snabbt och vi lär absolut kunna hitta ett par handtag till vårt kök här, de har ett stort utbud =) Ha de fint!
2 svar · 1,9k läst
·
M
Marijairena: [citat] Ska titta på lite gråare stenar som är lite varmare i färgen
10 svar · 1,7k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Stämmer, men bara i 40- och 60-bredd.
11 svar · 1,9k läst
Filmarbetarn
Filmarbetarn: Hej! Vi är på jakt efter en köksfläkt till vår köksö i vårt radhus som vi renoverar. Det sitter en fläkt på taket som fläkten måste "kommunicera" med för rätt flöde. Vi tror det är en villa alliance vi behöver. Vi vill gärna att fläktkåpan är 50-70 cm bred. Bredare kan vi inte ha. Vet att många (tex. Franke) är 90 cm breda. Alltså: Fläkt Köksö Villa alliance 50-70 cm
0 svar · 1,0k läst
Byllen88
Byllen88: Vet inte riktigt hur din diskho ser ut men min ser ut såhär hela bottenventilen är i ett stycke med sil.
6 svar · 9,0k läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] sorry jag är skitdålig på att förklara.
8 svar · 8,5k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] Stenskivan får du fästa separat
5 svar · 2,1k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Är murstocken i drift med aktiva rökgångar så är det generellt en dålig idé p g a risken för försämrat brandskydd. Men det beror ju lite på hur det ser ut. Rent tekniskt så går det säkert utmärkt. Är det tegel så skaffar man en tegelborr och går hela vägen in i tegelstenen. Man får passa sig så man inte hamnar i en porös murfog.
2 svar · 3,9k läst
Q
Quijotes: Såhär sitter de nu. Begagnade luckor som haft såna gångjärn innan, men inte i detta kök.
2 svar · 2,6k läst
·
Eudaimonia
Eudaimonia: Tack för all hjälp ! Ha det gott :)
7 svar · 2,9k läst
·
T
Tompafix: [citat] Beijer har 200 dörromfattningar https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/träprodukter/listverk/mdf-lister/16x200-dörromfattn-helvit-2-44-878001620024 Skulle föreslå att ni kör dörromfattning eller mdf i öppningen och sedan vanliga foderlister runt om. Då kan ni anpassa bredden på listerna så att de täcker snedkapningen ute i rummet där ni vill slippa måla. På så sett
7 svar · 3,0k läst
·
L
lordi: Jag tror inte heller det kommer att orsaka några problem. Har svårt för att tro att ljudet skulle öka med tiden pga detta.
2 svar · 1,5k läst
HasseTeknik
HasseTeknik: [citat] Den invändningen gäller bara om bänkskivan sitter dikt an mot fönstret utan fönsterskiva, så bortse från det i mitt inlägg.
3 svar · 1,7k läst
H
Anonymiserad 137805: [citat] inget svårt för de som kan att reparera eller operera olika ting. övriga lär det bli lite besvärligt för.... tveksamt om man ger sig på ett byte av höftled bara för att man sett ett youtubeklipp.
9 svar · 2,7k läst
Fishdoc
Fishdoc: [citat] Ja..? Jo, jag vet vad det är för typ av ugn jag är ute efter, men tack ändå... OnT; Ugnen är nu på plats och allt funkade bra.
17 svar · 3,1k läst
·
D
DaDolly: [citat] Fördelen med stänkpanel är ju att du kan montera det på befintligt kakel . Men då rekommenderar jag lite tjockare skivor . T.e.x fibo trespo kitchen board . De tunna är svåra att få snygga
1 svar · 1,5k läst
S
skele123: Väcker återigen även här frågan om företaget Vimobilia. Är det någon som på senare tid anlitat dem för köks renovering eller annat?
0 svar · 1,6k läst
S
skele123: Hej på er ! Tänkte återkoppla gällande företaget Vimobilia. Är det någon som anlitat dem för köks renoveringen på senare tid?? Eller annan renovering ? Hur var känslan och var ni nöjda överlag med allt. Kunniga hantverkare ?
61 svar · 14,3k läst
·
M
Marijairena: Hej! Jag behöver en bänkskiva med måtten 128 cm x 63,5 cm tjocklek 3 cm. Det är bänkskåp Ikea Metod. till bänken som är vinkel. Resten ska vara rostfri tänkte jag. Har frågat runt lite både på granit som är ganska dyrt och trä. I trä vill jag ha Ask som är något vitpigmenterad och där det är mer hela stavar. En sådan kostar lika mycket som Graniten (Närmar 5000 med frakten)
0 svar · 690 läst
L
Lopex: Du kan köra kvartskomposit, kalksten, granit, marmor
6 svar · 2,0k läst
·
D
DaDolly: Precis som DFYD123 skriver så finns det ingen diskmaskin som är 40cm . Sedan så ser det ut som du har ett kök från 70-talet då brukade man ha en platsbyggd sockel som skåpet är spikat fast i. Ska du in med en diskmaskin så måste du kapa ur i sockeln ner till golvet så det kommer ju inte gå att återställa det så enkelt ifall du flyttar.
8 svar · 6,6k läst
·
Vadendue
Vadendue: Fixar nog inte det här själv. En list upptill om sitter väldigt hårt
8 svar · 3,3k läst
·
B
Baskavoda: Vi är planeringsfasen för att bygga ut vårt hus. I den nya delen ska ett kök byggas. Det är inte spikat med placering och storlek av tillbyggnad så jag tänkte att det kan vara vettigt att få input från köksleverantörer för att optimera köket. Nu funderar jag lite hur de större köksleverantörerna ställer sig till den typen av uppdrag. Är det kostnadsfri service eller betalar man
0 svar · 1,1k läst
D
Denaxe: Hade samma problem på ett nytt kylskåp. Brummade(vibrerade ganska högt till och från. Slutade om man satte handen mot och tryckte lätt. Justerade fötterna så kylen stod stadigare och då försvann problemet
2 svar · 3,6k läst
K
Kallebo: [citat] Där har du ju svaret! Ni får helt enkelt placera diskmaskin till vänster...
6 svar · 3,5k läst
·
H
hempularen: Det ser absolut ut som ett gasrör. Observera att även om gasen är ”bortkopplad” för hela huset, så är det inte ovanligt att gasledningarna fortfarande är i drift med gastryck i rören.
2 svar · 750 läst
·
StarPeter
StarPeter: Hej, har en stavlimmad bänkskiva från DLH på plats i mitt kök. Har suttit på plats i 3 månader Installerades av kompetenta hantverkare osv. Det var en ganska stressig period i livet, köksrenovering samt mkt på jobbet. Detta blandat med en viss okunskap har satt mig i den här situationen. Jag kontrollerade ej bänkskivan noggrant efter köp och noterade inte vissa skavanker/problem för
0 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.