47 088 läst ·
32 svar
47k läst
32 svar
IKEA-kök "inbyggt" "shaker-stil"
Hejecb182 skrev:
Vi har använt Ikeas täcksidor på detta sätt. Har inte varit ute efter shakerstil dock. På de fullstora skåpen där vi har diskbänken har vi ingen skiva på undersidan, där har vi i stället låtit skivorna på sidan gå (nästan) ända ner till golv. Detta då skivan inte funkar under diskmaskinen. Socklar och kakel har vi kvar att göra..
[bild]
[bild]
Jag är fas å ska sätta upp alla luckor och täcksidor, vi har valt som på er bild, att ha täcksidor mellan allt för att få sen stilen. Jag lyckas inte få ngn bra info från IKEA. Hur vi ska göra. Kollar med dig, har du kapat alla täcksidor så de bara är ”fronten” som syns? Eller har du hela täcksidor mellan skåpen som blir 60cm breda? Eller är dessa bara typ 30cm? På så sätt får man ju ut flera täcksidor på 1st skiva, är du med på vad jag menar?
Yupp, eftersom täcksidorna bara är 60 cm är det inte så stor mening att använda en hel. Behövs ju typ 62 cm för att den ska gå mellan fronterna. Jag köpte de långa täcksidorna och kapade upp.Madeus skrev:
Hej
Jag är fas å ska sätta upp alla luckor och täcksidor, vi har valt som på er bild, att ha täcksidor mellan allt för att få sen stilen. Jag lyckas inte få ngn bra info från IKEA. Hur vi ska göra. Kollar med dig, har du kapat alla täcksidor så de bara är ”fronten” som syns? Eller har du hela täcksidor mellan skåpen som blir 60cm breda? Eller är dessa bara typ 30cm? På så sätt får man ju ut flera täcksidor på 1st skiva, är du med på vad jag menar?![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden