Byggahus.se

Inbyggd ugn, micro och kaffemaskin..

1. A
    Medlem · Västra Götaland · 22 inlägg

Agite

Medlem
    Hej!
    Har ett lyxproblem. Planerar nya köket och har en dröm om att få plats med både inbyggd micro, ugn och kaffemaskin.

Planritningen i köket är klar och den är jag i grunden nöjd med. Problemet är att det är lite lite högskåp för att få plats med dessa 3 maskiner så nu behöver jag er hjälp att prioritera. Jag ser lite olika halvbra alternativ, vad ser ni för för och nackdelar? Hur hade ni valt och varför?

1) Skaffa en kombinerad ugn/micro och en kaffemaskin. (Men vi lagar rätt mycket mat och gillar att baka så frågan är om vi blir nöjda med det)

2) Stoppa ugnen i ett lågt skåp under spisen och de andra två i pelaren?

3) Ha alla tre i en höjd på en pelare (Är det ens möjligt?? Och kanske lite meckigt för barnen att nå micron som ju hamnar väldigt högt upp)

4) Skita i kaffebryggaren…

Tacksam för tankar och åsikter!

2. M
    Medlem · gotland · 150 inlägg

marka

Medlem
    Nr 2

3. AntonSandegren
    Husägare · 74 inlägg

AntonSandegren

Husägare
    Hur gick det för er med köket och inbyggda kaffemaskinen? Vi står inför precis samma dilemma!
    Hade helst velat undvika att sätta ugnen i ett bänkskåp. Har sätt lösningar där man har ugn, micro och kaffemaskin i samma högskåp, vet dock inte hur det funkar med Ikeas skåp som vi har tänkt att använda.

4. A
    Medlem · Västra Götaland · 22 inlägg

Agite

Medlem
    Jag landade i att det får bli en bänk-kaffemaskin istället. När jag jämförde vad man får för pengarna och utrymmet var det svårt att motivera inbyggd.

• Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.