BirgitS
BirgitS: Jag tittade lite på Marbodals väggskåp och de är inte 80 cm höga längre. Har du kollat att de inte har ändrat djupet på dem också?
1 svar · 767 läst
Kuytan
Kuytan: Okej, hur skulle du du dela upp det? ex nedan? 20 a spis och ugn 10a micro och diskmaskin 10a vägguttag + bel + Kyl/frys MVH Johan
4 svar · 1,3k läst
·
L
luff3n: Löste det sig?
1 svar · 4,6k läst
·
K
Kärrbrink: [citat] [citat] [citat] Jag håller med om att det är snyggare med luft runt fläkten. Det ger ett inklämt och trångt intryck med för många skåp. Och ångrar ni er kan ni ju alltid sätta dit skåp i efterhand:)
17 svar · 5,0k läst
·
L
Anonymiserad 137805: ja eller så gör man som med bösskolvar 1ggn per dag i en vecka därefter 1ggn per vecka i en månad därefter 1ggn per månad i ett år och därefter vidbehov dvs minst en ggn per år
2 svar · 1,1k läst
M
Anonymiserad 137805: [citat] I Bla Stockholm när det drogs in el delades faserna upp per trappuppgång
11 svar · 1,5k läst
·
L
lenita67: [citat] Hej Vad kul att ni är nöjda. Ett TIPS på vägen, glöm nu inte rätt skydd (vitvaruunderlägg under kyl och frys med rätt mått) Se gärna länken: [MEDIA=youtube]U2Y5s9RyXNI[/MEDIA] Sköt om er.
1 svar · 2,7k läst
·
Bygg-Isa
Bygg-Isa: [citat] Kan jag bara få säga hur mycket jag uppskattar att där fanns uppföljning i denna tråden supersnyggt blev det också!
18 svar · 23,2k läst
·
K
kia9: Jag har fått pengar från försäkring, gick väldigt snabbt. Anmälde i fredags och fick pengarna idag så det är därför jag letar häll nu. Jag vet att många tycker om IKEA hällarna men att lika många verkar vara negativa och efter vår trista erfarenhet så väljer jag något annat. Har tittat på Siemens en del då jag sett en del bra resensioner på några av deras hällar. Att köpa
3 svar · 956 läst
BirgitS
BirgitS: Det är vanligt att man bygger en ram som man lägger ovanpå stommen innan man lägger på bänkskivan. Det kommer alltså se ut som att stommen är ett par cm högre.
3 svar · 1,9k läst
M
MO66: [citat] Tackar för svaret AndersS! Väggskåpen ska fästas i hårt betong jag har varit på Bauhaus och det ser ut som att visa skruvar som borras i hårt betong kan hålla upp till 120kg. Då känner jag mig lugn.
2 svar · 3,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Jag har inte sett någon sån men Nordic Tech Industry skriver att de tillverkar helt utifrån kundens önskemål, sen om det stämmer är ju svårt att veta men du kan ju i alla fall fråga.
1 svar · 1,2k läst
Marie_Therese
Marie_Therese: Jag har gett upp, det blir en beige-vit skiva, IKEA. Corian hade varit fint men känns onödigt dyrt. Om några år blir det säkert populärt med färg igen, tänker jag. Det gäller att ligga rätt i tiden, att vilja köpa det som alla andra just nu suktar efter också :) Hälsar Therese
5 svar · 1,9k läst
K
Krux: Vi råkade ut för vattenskada för några år sedan pga nya värdelösa vitvaror. Efter köket återställts så la vi först en badrumsmatta ( en mattläggare gjorde det ) under kyl och frys som går upp på vägarna och svetsad i hörnen sedan ovanpå den ligger vanliga plast skydd. Hängslen och livrem
5 svar · 4,7k läst
J
J0ck3: Hur mycket kostade ett kök från hth. Ange gärna om priset är med eller utan vitvaror. Är ni nöjda med ett kök fortfarande? Någon som testat det nya ”base” med fenixlaminat?
0 svar · 2,7k läst
E
El-Löken66: [citat] Du var starkare när du var yngre. Gjorde ett bättre förarbete. Applicerade fler lager och gjorde finst mellan gångerna. Trista sanningen, men sånt är livet. Osmo hårdvaxolja används alltjämt till dylikt.
4 svar · 3,8k läst
A
Axel Nilsson: Tack, ska försöka göra det!
2 svar · 1,8k läst
Totte_S
Totte_S: [citat] Jag tänkte att problemet var rören sticker ut för mycket och då är det med tanke på era väggar inte helt fel att regla upp en rak vägg med nytt gips på. Det är då också lätt att sätta reglar där man behöver dem för att hänga upp skåp, och dra el till de platser man behöver. Om du tror att ni klarar er med bara gips på den gamla väggen så kör på det om det löser
8 svar · 2,4k läst
·
Tomture61
Tomture61: [citat] Hade kontakt med ett kontor (Epoq huvudkontor) i Stockholm , då . Prova 0770 474 707 (Elgiganten kök)
6 svar · 1,3k läst
M
Margareta_lindqvist: Precis köpt huset. Det bästa är tycker jag att flytta in och bo in er lite. Undersöka vilka förflyttningar ni gör i köket då ni jobbar där . Köksö brukar just störa passager tycker jag. Mest i vägen och fint i början att hänga vid med ett glas kanske....hoppla. vilka skåp är mest praktiska kring arbetsytor o.s.v. Samma metod i entre'n . Plats för ytterplagg skor ,väskor,
30 svar · 5,2k läst
·
A
Agite: Åh vad snyggt det blev! Skall visa min man och se om jag kan övertala honom att göra ngt liknande!
10 svar · 8,5k läst
·
L
Lopex: Nej den där är inte underlimmad? Ser bara ut som en dålig planlimmning.. Fast kanske rätt ändå, om man kollar hur blanco vill ha det, jag själv tycker bara den borde höjjas lite så den blir mer "plan" [bild]
4 svar · 5,4k läst
·
yonna
yonna: Sök på inredningsarkitekt (SIR/MSA om du vill ha fullt utbildad). Den arkitekt som ritade mitt hus har även ritat fantastiskt fina kök till andra kunder. Många husarkitekter tar också rena inredningsuppdrag men idag finns ju specialinriktningen MSA.
1 svar · 1,9k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Lägg upp köksritning här på Byggahus så får du nog återkoppling ganska snart ;)
1 svar · 1,3k läst
H
hapazard: Åja, om den så vore gjord av solitt bly skulle du knappast få i dig några farliga mängder. En jäkla skillnad på en kranavslutning och ex ett gammalt rörsystem lött med blylod.
8 svar · 1,6k läst
·
T
tergo: det borde inte vara något större problem att flytta fläkten 15 cm
4 svar · 1,9k läst
·
Annica Magnusson
Annica Magnusson: Tack för input alla @Tompafix @cpalm och @freak. Ringde FM Matsson - de skickar omgående en ny pipnippel, kanonbra service. Nu återstår bara att få ut den gamla kanske återkommer med frågor om delarna är svåra att få ut
4 svar · 2,7k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: [citat] Nä, de är väl nån form av cementbas tror jag? Jag tror inte det är något större problem egentligen, ett modernt lim klarar ganska stora rörelser.. Letar man bland mina trådar så kan man se bilder på min köksrenovering där jag rev bort kakel som var limmat direkt på spånskiva, satt vid diskbänken så det borde varit fuktigt... Suttit sen - 73, det gick inte att få bort
9 svar · 2,0k läst
·
S
Spngs: Hej jag frågade Ikea och ersättaren till Variera kommer i oktober.
5 svar · 4,2k läst
E
Emelieeeeeeeeeeeeeeeeee: Ett litet hål i täckskivan nära tak och vägg för att ta el där kylen ska vara.
5 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.