B
Bamsematt: Länge sedan du skrev det här, men du kanske är aktiv fortfarande? Använder du bägge samtidigt eller kör du två separata omgångar? [citat] [citat]
65 svar · 26,0k läst
raveper
raveper: Fråga först.
3 svar · 1,5k läst
·
raveper
3 svar · 1,5k läst
·
M
mtylka: Hej! Gick det bra med spiskåpan från Franke emd IKEA Metod kök?
1 svar · 1,9k läst
M
mtylka: Hej, Vi har centralventilation i lägenhet och kan inte montera ett skåp med inbyggd köksfläkt. Vilken spiskåpa passar till IKEA Metod 60 cm bredd skåp?
0 svar · 2,0k läst
Klaugust
Klaugust: [citat] Okej, tack för svar!
9 svar · 10,2k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Vågar garantera att de flesta inte gör det. Men om det inte är fråga om nymontage/nya rör/nybygge så bör ju rören vara rena från grova föroreningar. Jag har iaf klarat mig alla gånger.
1 svar · 1,1k läst
C
Carl Fredrik: Hej. Jag undrar om det går att koppla vattnet till en bänkdiskmaskin på den här kopparöret som går från blandaren? Är skruven på blandaren till för att vrida på vattnet till den? Tacksam för svar. [bild] [bild]
0 svar · 892 läst
·
A
Alskarhem: Hej, Vi vill renovera kök. Har något i gruppen som rekommenderas duktig köksrenovering byggföretag i Malmö? Tack förhand
0 svar · 642 läst
Jonatan79
Jonatan79: Själva köksskåpen kanske ni klarar på 100000kr om ni väljer tex ikea eller epoq. Vitvaror kan man hitta till bra pris på Blocket, bänkskivor kan man gjuta eller använda tex Microcement om man gillar den stilen. Så allt från 150-500 tkr kan ett sådant kök kosta.
3 svar · 4,2k läst
Karlia
Karlia: Och hör med föreningen att det är ok att ändra ventilationen, de kan vilja ha intyg från ventilationsexpert att det du ska göra inte ändrar ventilationen för övriga i huset. Ändra bärigheten i huset har de synpunkter på också, ja allt som kan påverka övriga boende. Föreningen kanske också kan svara på om det du tänkt är möjligt, någon annan i huset kanske gjort något
2 svar · 2,1k läst
·
john68
john68: Jag föredrar en sån vit plastad vajer som man förr spände upp cafegardiner med. En liten knix längst ut så löper den fint sen.
5 svar · 31,6k läst
A
astolf: Tänker du dig att bygga själv eller ta hjälp med allt? Jag är nästan klar med ett kök i vårt sommarhus, ungefär 12m2. I runda slängar har det kostat 100 000 med nya vitvaror, ny VVB, ny el och nya ytskikt. Bara stommar, luckor, lådor etc. från IKEA gick på runt 30 000
3 svar · 2,5k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] Två kockar gör ingen bättre soppa! Går någon fläktmotor? Vad satt där innan? Vad togs bort? Vad monterades?
3 svar · 1,0k läst
L
Lorenzo McDago Daghini: [citat] Tack! Jag hade också samma fundering och hittade den mikrospiska skruven tack vare din beskrivning!
6 svar · 13,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: Delvis beror det ju på hur jämna plattorna är i storlek, en del sorter varierar flera mm i storlek och då blir ju fogarna med nödvändighet olika stora. När det gäller det estetiska så brukar det i många fall vara så att det gäller på typ 1 m håll och med ljus rakt framifrån.
3 svar · 2,1k läst
M
moony: Vi ska sätta upp ett Marbodal kök. Någon som har tips på snickare med totalentreprenad dvs inkl el, kakling och vvs. Bor i Göteborg
0 svar · 1,0k läst
T
tergo: sätter du 2 st 45 graders böjar i stället för en 90 graders böj så behövs ingen renslucka
6 svar · 3,4k läst
·
B
bonnielykke: [citat] Tack så mycket! pråtade med vicevärt som säger vi inte får installera fläkt med motor annars väljar vi.
2 svar · 1,5k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] det är därför ikea har 5 års garanti
49 svar · 20,4k läst
·
mijlun
mijlun: [citat] Tack, men det är inte det som är problemet. Det går inte att starta någon form av värmning. I nuläget kan den bara användas som klocka.
2 svar · 1,6k läst
·
S
Stefan1972: Trät ser ju nästan obehandlat ut? Så torrt/obehandlat virke suger ju i sig vad som helst typ.
1 svar · 1,1k läst
·
D
Dublin: Det kommer säkert att funka för det som den ska användas till. Frågan är bara vad som händer om nån får för sig att sätta sig där, eller ställa sig på den för att fixa nåt i taket? Jag skulle nog försökt hitta nån smidig vinkel att sätta som stöd i mitten.
4 svar · 7,0k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det bästa är nog att fråga den som säljer/tillverkar bänkskivan.
1 svar · 3,4k läst
·
M
Matteengel: Hej! Här kommer en tanke som jag fick, ganska slarvigt utfört. I det sneda hörnet kan en häll och en stor snygg fläkt sitta. 3 fördelar med detta: 1. Ni behöver inte göra så mycket åverkan på vvs alls, ni kan utnyttja det som redan finns till stor del men ni får ändå en snygg förnyelse på köket. 2. Spis, ugn och diskho är allt på samma plats, vilket har ett skönare arbetsflow
14 svar · 3,3k läst
·
Quist
Quist: Har just avslutat behandling av mitt gamla köksbord i björk som jag först slipat av ordentligt och nu oljat med Osmo Top-oil. Osmos arbetsbeskrivning är ju minst sagt sparsmakad, det står typ: "Applicera Osmo tunt i fiberriktning med valt verktyg. Var noga med att inte lämna något överskott." Frågan är ju hur man definierar överskott... Jag använde fiberroller (vilket är ett
11 svar · 33,5k läst
T
Anonymiserad 137805: [citat] Med betongbjälklag slipper du att hitta diskmaskinen i källaren när trä dito ruttnat upp i alla fall!
106 svar · 32,9k läst
·
D
Daniel Barnaniel: Jag tycker det ser misstänkt mycket ut som silikon
25 svar · 3,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.