Hej
Det droppade då och då från kranen, vilket ledde till att det kom en kille och bytte ut en del inne i själva blandaren.
För att öppna blandaren så använda han en kniv (såg det ut som), och nu när jag tittar så är det små märken.
Kommer dessa att rosta eller påverka kranen/blandaren på något sätt?
Kan jag lämna det så eller borde jag klaga?
Jag har markerat det i bilden.
Det droppade då och då från kranen, vilket ledde till att det kom en kille och bytte ut en del inne i själva blandaren.
För att öppna blandaren så använda han en kniv (såg det ut som), och nu när jag tittar så är det små märken.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 045 inlägg
Blandare är nog gjord av mässing och pluggen av plast.
Inget av de ”rostar” men mässing kan ärga.
Protte
Inget av de ”rostar” men mässing kan ärga.
Protte
Det stör inte funktionen på blandaren, utan det är rent estetiskt. Det är en plastdetalj som alltså inte drabbas av korrosion men också lätt skadas ifall kalk eller annat gjort att den fastnat. Det går nog att köpa en ny plugg för omkring 30-40 kr.
Ser inget!E enkelhemmafixare skrev:Hej
Alltid risk för märken när man skall reparera. Duger inte detta så köp nytt!
Ingenting är gjort för att kunna tas isär! Man förväntar sig att pöblen köper nytt! Vill man ändå reparera i sin snålhet får man räkna med viss kosmetisk differens.
Klicka här för att svara