Jag upptäckte att det hade börjat tina och att det inte var någon kylning i min kyl frys som är ett side by side från Samsung. All belysning fungerade dock. Jag drog ur sladden och satte i igen, och då brummade det några sekunder och sedan tystnade det och ingen kylning. Upprepade några gånger, samma sak.
Därefter flyttade jag ut kyl frysen från väggen. Till min förvåning gick det igång och började kyla då. Kan någon förklara varför?
Undrar också om jag skall skruva loss gallret i bak och dammsuga bort 1 cm damm som finns på elektroniken innanför? Se bild.
 
  • Baksidan av en Samsung side by side kyl frys med dammiga ventiler och elkabeln inkopplad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
A AndersMartin skrev:
Jag upptäckte att det hade börjat tina och att det inte var någon kylning i min kyl frys som är ett side by side från Samsung. All belysning fungerade dock. Jag drog ur sladden och satte i igen, och då brummade det några sekunder och sedan tystnade det och ingen kylning. Upprepade några gånger, samma sak.
Därefter flyttade jag ut kyl frysen från väggen. Till min förvåning gick det igång och började kyla då. Kan någon förklara varför?
Undrar också om jag skall skruva loss gallret i bak och dammsuga bort 1 cm damm som finns på elektroniken innanför? Se bild.
Ja skruva ur och rengör kondensorn. Mycket viktigt! Har den gått länge med dammet kan kompressorn gåty
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.