Jag upptäckte att det hade börjat tina och att det inte var någon kylning i min kyl frys som är ett side by side från Samsung. All belysning fungerade dock. Jag drog ur sladden och satte i igen, och då brummade det några sekunder och sedan tystnade det och ingen kylning. Upprepade några gånger, samma sak.
Därefter flyttade jag ut kyl frysen från väggen. Till min förvåning gick det igång och började kyla då. Kan någon förklara varför?
Undrar också om jag skall skruva loss gallret i bak och dammsuga bort 1 cm damm som finns på elektroniken innanför? Se bild.