P
Hej!

Kan man använda latexfog i nederkant av kakel i kökel istället för silikon? Blir ju aldrig riktigt blött där? Luktar så illa om silikon så man inte kan sova hemma när man lägger det (jag bor litet) och sedan får jag alltid till latexfog mycket snyggare än silikon..

Nej.

• Gilla
Stensson11
  • Laddar…

Bästa svaret

Paul-Staffanstorp
Hhmmm... nej... latexfog mot målade ytor endast !

Silikon är ju mycket enklare och blir mycket snyggare att lägga.

Tejpa först på både vägg och bänk så blir det knivskarpa snygga dragningar och glöm inte glättningsmedel eller diskmedel på sprayflaskan... det krävs för att dra silikon. ;)
Lägg den på morgonen så luktar det inte på kvällen... tar ju bara några timmar att skinna sig och sen är doften borta.

• Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
P
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Hhmmm... nej... latexfog mot målade ytor endast !

Silikon är ju mycket enklare och blir mycket snyggare att lägga.

Tejpa först på både vägg och bänk så blir det knivskarpa snygga dragningar och glöm inte glättningsmedel eller diskmedel på sprayflaskan... det krävs för att dra silikon. ;)
Lägg den på morgonen så luktar det inte på kvällen... tar ju bara några timmar att skinna sig och sen är doften borta.
STORT tack för bra svar. Bor litet och har barn som ska kunna sova på kvällen så får väl sova med öppna fönster om inte lukten är borta på kvällen i värsta fall, hehe. :) Får prova lägga silikonen det första jag gör på morgonen någon dag då. :)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
P
En sag till: Lukten är väl inte farlig? :) (för barn)

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
MrZero skrev:
En sag till: Lukten är väl inte farlig? :) (för barn)
Har jag väldigt svårt och se då det säljs i Sverige som annars är hela världens mest skyddade verkstad

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
P
Höghus Höghus skrev:
En googling på luktfri silikon resulterar i tex denna;
[länk]

/Höghus
Mkt intressant! :) Googlade den för att köpa en och testa men såg några omdömen om att den blir gul-aktig så vågade inte av den anledningen istället.. :)

Nä, ättika är inte farligt, man äter ju det.
Men som sagt, luktfri gulnar fortare. Bytte för vid handfatet för ett år sen, den är redan gul. Sikas silikon, och den luktar knappt alls.
Jag fogade i början på 90 talet med en silikon som luktade satan. När vi flyttade efter 16 år var den fortfarande transparant.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Isakare Isakare skrev:
Nä, ättika är inte farligt, man äter ju det.
Men som sagt, luktfri gulnar fortare. Bytte för vid handfatet för ett år sen, den är redan gul. Sikas silikon, och den luktar knappt alls.
Jag fogade i början på 90 talet med en silikon som luktade satan. När vi flyttade efter 16 år var den fortfarande transparant.
Tack för svar! :)

Då blir det någon som luktar då, hehe. :) Men det är alltså bara ättika som luktar?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.