Vi ska köpa vitvaror till vårt nya hus och kan inte riktigt bestämma oss. Vi har både tittat på LG side-by-side med ismaskin och Husqvarnas nya fullstora Kyl och Frys med ismaskin. Ska vi köpa LG:s så måste vi även ha en liten frysbox i tvättstugan. Vad tycker ni som sett Husqvarnas nya?

Husqvarna

• kristall_diamant.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ta Husqvarnas utan tvekan om jag valde mellan LG och Husqvarna.

Sen kan jag iofs tycka att många ismaskiner känns väldigt plastiga och även om ismaskin och vatten kan va trevligt att ha så tycker jag att det tar för mycket plats och är mer en utseendegrej än en nyttogrej. Men det är min åsikt.

eller denna?

• LG.jpg
Jag tror att det allra flesta nya vitvaror håller ungefär samma funktion. Iaf inom samma prisgrupp. Det ända jag tycker är en nackdel med nya vitvaror som kyl och frys, är att det e en massa digitalt skit som är jättekänsligt för åska. :(

Så vilket märke man väljer tror jag är sak samma. Det viktiga tycker jag är hur dom ser ut på insidan. Det ska rymmas det som det är tänkt för. Sen om det e snyggt så är det bara ett + i kanten.

Ju mer finesser man har ju mer är det som går sönder & dessto mer kostar det att laga. Har sj valt Husqvarna fast jag vet sedan tidigare att dom är känsliga mot åsknedslag, men å andra sidan så gäller det nog alla maskiner med en digital funktion. ;)

Men jag tror att det är lättare att få tag på reservdelar till Husqvarna än LG så mitt val faller på Husqvarna ;)

Vi är inte helt överens, jag och mannen, så alla åsikter och argument är bra!

När det gäller åsknedslag så finns väl adapter att sätta i uttaget som förhingrar skiftningar. Eller har jag fattat fel köpte en sådan till datorn

Föresten vad har ni fått för priser och var håller själv på att titta.
Blir inte aktuellt med renovering förän i början av nästa år så jag ska nog vänta in mellandags rean men ändå, är nyfiken

Husqvarna!!! Snygg design, bra kvalité, vad mer kan man önska?

Husqvarna utan tveckan

Snyggare design än de flesta tillverkare defenitivt än LG
Kvalitet
Bra serviceorganisation
Större frys

/M

Ok Husqvarna verkar poppis men vad är prisskillnaden?? Husqvarna ser mycket dyr ut!!! Har själv kollat lite på LG: Kostar 14990.

Hade varit kanon om någon visste var det finns ställen som säljer paketerbjudanden för köket.

Sorry att jag rånar tråden lite ;)

Styckpris är runt 13500 för kylen och runt 13000 för Frysen.
Skulle jag köpt idag så hade de varit mitt val, nu sitter man där med tre år gamla Husqvara skåp, snygga ja men utan IS och kolsyratvatten

/M

Vi har fått ett paketpris på alla vitvaror vi behöver, så jag vet inte vad de kostar separat, men jag tror att jag har estt de på nätet för ca 13 000 styck.
Vi får betala 51 500 för Husqvarnas kyl och frys med ismaskin, inbyggnadsmicro, Husqvarna saffran inbyggnadsugn, inbyggnadshäll, och diskmaskin. Allt är bland det bästa husqvarna har, så jag tror att det är ett ganska bra pris.
Innan rabatt kostade paketet ca 65 000kr hos hemmabutikerna.

Det lutar nog åt husqvarna, jag (och ni, tack!) har övertalat mannen.

Jag skulle också välja Husqvarna. Dels verkar det ju hopplöst att redan från början tvingas planera in extra frys i tvättstugan för att ni vet att side-by-side-varianten inte kommer att räcka. Alla side-by-side som jag har sett kräver väldigt stort utrymme vid sidan för att dörrarna ska kunna öppnas helt – opraktiskt. En bekanting ville först ha side-by-side men ändrade sig, men med hänsyn till föregående, samt att säljaren i butiken diskret avrådde från side-by-side i allmänhet, utan att gå in på märken.
Jag tycker för övrigt inte att side-by-side är vidare snyggt, men det är ju en smaksak :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.