Hej!

Jag och min sambo funderar på att köpa en bostadsrätt. Vi har varit på visning och när vi kikade under vasken i köket såg det ut enligt bilderna. Det som skrämmer mig är hålet i väggen där röret går, är det något problem? Det finns diskmaskin i köket kan vara värt att notera. Förövrigt luktar det inget och ser inga andra spår av fukt.

Tack på förhand!

• Rörsystem och anslutningar under köksskåp med synligt hål i väggen där rör går igenom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghål kring rör under köksvasken, inga synliga fuktskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det torrt så är det troligen ok.
Det ser ut som den övre i gjutjärn inte används, troligen efter ett stambyte.
Är det flera våningar? Vad finns på andra sidan väggen? Är det trapphuset så man där satt nya stammar och låtit gjutjärns rören bli kvar i väggen oanvända?

L Leif i Skåne skrev:
Är det torrt så är det troligen ok.
Det ser ut som den övre i gjutjärn inte används, troligen efter ett stambyte.
Är det flera våningar? Vad finns på andra sidan väggen? Är det trapphuset så man där satt nya stammar och låtit gjutjärns rören bli kvar i väggen oanvända?

Flervåningshus. Trapphus på andra sidan väggen. Tyvärr har jag inte mer kunskap kring det hela för att svara på sista frågan. Ringde ett par firmor och beskrev problemet och de flesta sa att det troligen skulle vara OK. Vi kommer ringa in en firma när vi får tillträde för att kika på det hela. Tack för svaret dock!

Vad skulle problemet va? Det går ju en slits där husets stamrör går i där.

U
Jag skulle mer Oroa mig för prisol-rören som är helt ofixerade och där dessutom vita plastskyddet börjat lossna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.