D
DaDolly: [citat] mowatom har såklart helt rätt , det blev en aning komplicerat . Köp direkt från hth:s webbshop så blir det ju rätt och enkelt direkt. [bild]
27 svar · 10,1k läst
·
M
Mjolnir: Blev sådär till slut, känner oss nöjda. Funkade utmärkt med knoppar på lådorna med, lätt att öppna trots att vissa är tunga.
2 svar · 8,3k läst
·
S
Sanella: [citat] Vilken låda?jag frågar bara om man ska avsluta kakel i linje med underskåp eller gå utanför till dörrkarmen.
9 svar · 3,6k läst
·
lemk
lemk: Tack Stefan! Jag googlade faktiskt på just "kantlist" (tillsammans med "ikea") men fick inte upp den där. Har nu varit på Bauhaus och titta vad snyggt det blev (om man inte tittar för nära)! :)
2 svar · 2,8k läst
·
D
Daniel 109: Du missar väl inte den finare silen i botten den ser duktigt igensatt ut.
7 svar · 3,5k läst
·
J
jokamp: Finns det möjligen någon här inne som har Ikea Torhamn eller Lerhyttan luckor i sitt kök och skulle kunna hjälpa mig med några mått? Skulle vilja veta bredden på ramen, tjocklek på dörren och hur djupt in spegeln sitter. Vore jättetacksam om någon kunde mäta så slipper jag åka till ett varuhus bara för att kolla måtten.
0 svar · 1,2k läst
Robin_87
Robin_87: Det var en 2,5 insexsnyckel. Spänd och bättre nu.
3 svar · 3,4k läst
·
J
Joak: Det ser ut som putsen går emot spishällen. När du eldar expanderar metallen och trycker ut värmeväggen som spricker.
4 svar · 2,5k läst
·
U
Ugge Uggelito: [citat] Tack igen Claes ska beställa en sån nu. Ha en super trevlig helg Tack för svaren mvh ugge
14 svar · 3,3k läst
·
G
GunnarGri: Tråden är gammal men varningen är aktuell! Innan du köper E Husqvarna stora kylskåp, fråga säljaren vad det är för gångjärn i dörren! Är det en metallpinne i plast uppe och framför allt nederst; köp inte!! Vårt plastfäste gick sönder 2 mån efter garanti och går inte att laga. Dörren vilar nu på plast-/sparklådan och läcker luft!! Electrolux svarar inte på ett vanligt
71 svar · 74,2k läst
Jonatan79
Jonatan79: Yahoo! Efter 15 år, korka upp skumpan nu!
16 svar · 11,0k läst
·
L
Lisa75: [citat] Ventilationen sitter bakom mitt mellan skåpets tak och täckskiva,i höger hörn [citat]
8 svar · 6,2k läst
·
B
bilpavag: [citat] Det är en hel dörr. Övre bör sitta där då det är enda förankringen i överkant. (Är dock en luftspalt på någon cm ändå) Utan järnen i botten blir ingen luftspalt alls nertill, vilket kyl/frys kräver från tillverkaren (Men kanske kan struntas i ändå för att slippa kollision)
3 svar · 3,8k läst
·
DiscoDuck
DiscoDuck: [citat] Oj - halkade ner till tråden nedanför!
5 svar · 1,4k läst
K
KK2: Vi köpte en kompositskiva med måttning och installation. Vi har nu konstaterat att måtten inte är rätt. Vi har fått en bänkskiva där överhänget skiljer sig från ena sidan den till andra sidan med 1.3cm. Notera att bänkskivan endast är drygt en meter lång. Det största problemet är att granitkungen tycker att det är en helt acceptabel differens och vägrar åtgärda problemet. Så
10 svar · 10,7k läst
C
catvh: Tack så mycket hörrni! Nu vet jag hur jag ska gå tillväga! :)
3 svar · 2,9k läst
·
A
Argastesnickaren: Tråd från 06 och sista svar 09 så dom har nog hunnit byta kök igen;)
10 svar · 8,3k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Så här ser de alltså ut monterade på plats: [bild]
7 svar · 2,9k läst
·
R
Robert_G: [citat] Stort tack för hjälpen.
7 svar · 8,9k läst
·
Onsalakorven
Onsalakorven: [citat] Inget kallras hos oss iallafall men se till att montera ett kallras-skydd/spjäll!
57 svar · 78,6k läst
D
Derbyboy: Det är ju inte direkt så att ändträt omsluts vid en överlimmad disko. Nedåt, dvs under diskon så är det ju öppet. Gäller ju bara att såga ut något större än diskon (men givetvis mindre än flänsen).
2 svar · 965 läst
W
Whitehorse: Troligtvis är luckan ej tät under drift, vanligt att folk skruvar upp maskinerna mot bänkskivan så luckan blir lite skev osv. Optimalt är att ha en vanlig frontplåt och längre ut så ev ånga går rätt upp men inte så snyggt.
8 svar · 4,8k läst
·
R
Rolleisak: [citat] Många tack! Tror du löst det.
3 svar · 1,4k läst
·
S
sofftis: [citat] Kom på det när du skrev så :ok:
12 svar · 2,4k läst
·
Huyhuy
Huyhuy: Finns det någon takfläkt som bygger lågt, takstol i vägen, med extern motor på vind? Jag har utrymme ca 20-30 cm för håltagning för slang och sätter motor på vind.
0 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: Så fort man börjar luta på burkarna så kommer man inte att kunna packa dem lika effektivt. Så då kommer du inte att få in alla burkarna. Snygga hyllor på en vägg? https://images.bonnier.cloud/files/gds/production/20190121082452/Enkel-kryddhylla-av-billigt-tr%C3%A4spill.jpg http://tobins.se/onewebstatic/c0854fd254-IMGP4110.JPG-for-web-normal.jpg
4 svar · 5,4k läst
P
Patrik Hazard: Är det hus eller lägenhet? Om det är lägenhet så måste du först kolla om du får ansluta en kåpa med fläkt till imkanalen. Om det är ok så kanske du kan hitta en kåpa med slät ovansida och be en plåtslagare/verkstad att knäcka till en plåt i borstad rostfritt i rätt bredd, som på något klurigt vis kan fästas i väggen eller kåpan?
1 svar · 2,5k läst
·
J
jonaserik: Bara mäta hur mycket plats det finns bakom, skåpen hänger i skenan och har en kloss nertill för att inte skåpen ska luta framåt , då bör det gå. Men är väggen ojämn kanske mellanrummet är för smalt och då bara kapa.
1 svar · 1,5k läst
J
jonaserik: [citat] Verkar vettigt och kanske hakar fast i skåpet. Ser något annat med. Inget vattenskydd under diskmaskinen, ska var det för indikera läcka, då kommer vattnet ut på framsidan, numera ett försäkringstillägg.
4 svar · 9,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det är väl bara att lägga i lite gipsbruk och fylla upp med så varför göra det onödigt komplicerat. ;) Tror inte heller det är elektrikern som gipsat. ;) [citat] Då har ni kanske glömt att informera elektrikern eller så har han glömt fråga hur mycket ni ska bygga på väggen och då sätter de oftast dosorna efter att där bara ska på en enkel 13mm gipsskiva. 6mm gips är
26 svar · 10,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.