Någon som har en vettig lösning för detta?
Har sån där gummi under sockeln så det blir ganska tätt mellan sockel och golvet. Om det blir en läcka så har det nog runnit ett bra tag innan det blir synligt ändå :S
Vad säger försäkringsbolagen?

Då fåt du väl såga upp en springa i sockeln så att ev vatten kan rinna fram.

Du kan ju stopp in en sån här eller liknande som en extra säkerhet.

Svarar på en gammal tråd, är i samma situation. Behöver ett läckageskydd till integrerad diskmaskin, köpte ett på IKEA men den passar nog bara i IKEAs egna skåp eftersom den blev för djup. Finns det inga att köpa som är gjorda för integrerade diskmaskiner?

Sticker den ut för mycket,går det inte att kapa den

Ja den sticker ut, nja den är ju byggd som en låda med en pip i framkant, möjligtvis om jag försöker vika den på frihand i bakkant och tejpa ihop med silvertejp

Är det denna?
Transparent plastbricka med upphöjd kant och rundad hörnpipa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle nog låta bakkanten vara och kapa av det som sticker fram i onödan med pip och allt.

Ja det är den, tänkte bara att jag måste kanske göra hål i sockeln, med pipen behöver inte hålet vara så stort

L Lundampere skrev:
Ja det är den, tänkte bara att jag måste kanske göra hål i sockeln, med pipen behöver inte hålet vara så stort
Du kan inte bara låta "botten" på läckageskyddet sticka fram någon cm framför sockeln? Då behöver sockeln bara ha en springa på några mm i underkant, i praktiken nästan osynligt.

Ja blir kanske till att göra så, har ett annat underlägg också som jag hade till gamla diskmaskinen, kanske bättre att använda det i såfall. Ingen som har något exempel på hur man har gjort? Kan ju inte vara först med att sätta en integrerad diskmaskin :rolleyes:

Hoppar in i tråden, hemma i svågern och svägerskans nyköpta hus. Vi undrar över samma sak, vad händer vid ett läckage här? Finns inga luckor eller annat att se in från sidan eller liknande och sockeln sitter som berget. Se bild.

• Köksskåp utan synliga öppningar för inspektion av eventuellt läckage vid sockeln.
    Skapa konto
Hel sockel under DM , men var är underlägget som ska finnas under DM och gå ut ca 2 cm utanför sockeln. Socklarna brukar sitta med plastkrampor i benen. ( snäppes på ) Är dom många så sitter den bra fast. Finns någon skarv på sockeln eller i ena ändan som det går att dra i. Pass på det är spån i den och går lätt av. Sen bör det gå att ta bort en bit under DM för att komma åt en del delar och ev dra ut den för service/rep. Många ggr så har man ingen sockel under DM

• Gilla
tomset000
  • Laddar…
Jag tog bara bort plastlisten som jag har längst ned och så ligger plastskyddet så det sticker ut nån mm, så ifall det rinner kommer det fram.

• Golv och vägg där plastlisten tagits bort visande plastskydd som sticker ut.
    Skapa konto
  • Gilla
Wilhelmt
  • Laddar…
Bra då är det bara dilemmat att öppna och kolla under som finns kvar. Kanske leva och gilla läget, tills det blir dags att skruva i den.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.