När vi gör om köket önskar jag mig ett hörnskafferi, men hur bred behöver dörren vara?

Dörren räcker med vanliga 60.

• Gilla
Annika Kollstedt
  • Laddar…
I förra huset hade vi ett walk-in-skafferi med en 60 cm dörr (samma ikea-dörr som till köksskåpen). Det funkade bra.

• Gilla
Annika Kollstedt
  • Laddar…
Ett 60-skåp har ett innermått på 55cm.

• Gilla
Annika Kollstedt
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
tt 60-skåp har ett innermått på 55cm.
Ett hörnskafferi är runt metern som bredast

• Gilla
Annika Kollstedt
  • Laddar…
L lat skrev:
Ett hörnskafferi är runt metern som bredast
Mitt blir 2 meter som bredast... Dörren är 61 cm och fritt utrymme innanför dörrkarmen är 59 cm.

Uppfört träregelverk i en hörna med en öppen svart ytterdörr och en lutande stege i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
SueSue och 1 till
  • Laddar…
Ett hörnskåp i kök som mäter 90x90 mot vägg behöver en 30lucka och ett skåp som är 105x105 har en 60lucka som dörr.

D DFYD123 skrev:
Ett hörnskåp i kök som mäter 90x90 mot vägg behöver en 30lucka och ett skåp som är 105x105 har en 60lucka som dörr.
Tack. Jag är medveten om storleken på hörnskåpsdörr, men det är just dörr till hörnskafferi jag önskar veta lämplig storlek på.
Jag har dock fått flera svar och behöver inga mer svar på den här frågan.

60cm dörr
En 60 cm bred öppen dörr till ett skafferi fyllt med förvarade livsmedel och en hund som tittar in.
Skapa konto
Interiörbild av ett skafferi med öppen 60 cm dörr som visar hyllor fyllda med livsmedel.
Skapa konto

• Gilla
Annika Kollstedt
  • Laddar…
Med omlotthyllor lämnas ibland mycket luft i hörnskåpet. Jag har byggt några fack för att nyttja oanvänt utrymme för bla ugnsplåtar mm. Grejerna är lättillgängliga och blockerar eller blockeras inte av andra redskap.

Hörnskåp med omlotthyllor och inbyggda fack för förvaring av ugnsplåtar och köksredskap.
Skapa konto

Hörnskåp med optimalt utnyttjat utrymme via specialbyggda fack för förvaring av köksredskap.
Skapa konto

• Gilla
SueSue och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.