D
Jag blir inte klok på hur jag ska tänka med kaklet ovanför diskbänken. Jag vet det ska var vitt, matt, vit fog men vilken storlek?

vad säger ni….

• Okaklad vägg ovanför en vit diskbänk med måttstock, i ett kök under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Område ovanför diskbänk i kök under renovering, utan kakel, med vita skåp och elinstallationer synliga.
    Skapa konto
  • Kök under renovering med omonterad diskbänk och vitvaror, vit tom vägg ovan diskplats.
    Skapa konto
Inte vitt, du har ju vitt överallt! Små ytor ska ha liten storlek på kakel, risk att det ser töntigt ut annars..

• Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
D
Jo det kommer vara vitt, dessutom med vit fog.

När du säger lite större, va är det?

så lite fogar som möjligt. Stående 60x40?

D
G gaia skrev:
så lite fogar som möjligt. Stående 60x40?
Oj spännande, tål att fundera på, risken är ju att när en fog börjar smutsas ner så ser det randigt ut.

Generalfel! Du kommer se varenda fläck med vitt och stora plattor kommer se illa ut för oss som inte gillar sjukhusstilen :(

D
Bänkskivan blir 25 mm vitpigmenterad ask

300x300 vita plattor och då går det att sätta dekorationer på dom. Finns i dom måtten. Tröttnar du så kan du byta. Fogar ca 3 mm och i lite gråton brukar vara snyggt.: Mät ut med start från mitten så du inte får en flisa på 1 cm i slutet på någon sida. Kapen hamnar då med vass kant i slutet på varje sida.

• Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.