3 783 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Ny köksfläkt - vad och hur?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Köpte ny fläkt där på kampanj, dock inte den billigaste fläkten, men på den är det standardmått 60 cm. När du vet vilken fläkt du vill ha så jämför priserna för det finns ju ett begränsat antal kända tillverkare. Köp inte Ikeas.S SteelyDan skrev:
Inte lätt det där.
En fläkt med stor kapacitet och rimlig ljudnivå är stor.
Jag hade sökt på prisjakt, efter en 70cm fläkt för inbyggnad, sedan hade jag tittat på fläktkapaciteten och valt något i de högre regionerna.
Den fläkt vi har ser ut att vara 4cm hög, men i verkligheten inuti skåpet är fläkten närmare 30 cm hög.
En fläkt med stor kapacitet och rimlig ljudnivå är stor.
Jag hade sökt på prisjakt, efter en 70cm fläkt för inbyggnad, sedan hade jag tittat på fläktkapaciteten och valt något i de högre regionerna.
Den fläkt vi har ser ut att vara 4cm hög, men i verkligheten inuti skåpet är fläkten närmare 30 cm hög.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Nu är ju denna vit vilket den inte skulle vara, men bevisligen finns produkter som är typ plug and play i tillämpningen: Franke Fläkt Classic 1201A 70 vit (elon.se)
Jag installerade en dylik för några månader sedan, funkar perfekt. Kanske finns i andra färger bara att kolla runt.
Jag installerade en dylik för några månader sedan, funkar perfekt. Kanske finns i andra färger bara att kolla runt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden