Hej på er alla händiga!

Vi har byggt en egen 160 sängstomme till vår säng med latexmadrasser och tempur bäddmadrass ovanpå.
Den blir så tung att min man klarar att lyfta in den som den står, på högkant bakom skjutdörrar, men jag klarar det inte!

Så två ideér har vi för att lösa problemet:
1. Fästa band i sidorna som löper i öglor fästade mot vägg och har ca. 15 kg. tyngder i vardera änden.
2. Skaffa hydraulfjädrar att fästa i golvet och i vinkel upp mot undersidan av sängen, som puttar på.

Ett alternativ skulle också vara att köpa begade hudrualikbeslag från något sängskåp, men det är alla fasligt dyra, även på blocket.

Vad tror ni? Har någon idéer eller tips på var man kan hitta hudraulfjädrar?

Mycket tacksam för svar :)
Hälsar Malin

I mina ögon är lösningen med tyngder självklar - så mycket snyggare. Men låt inte repet löpa i öglor högst upp, utan i block som du köper där de har båttillbehör.
Använd riktigt snygga rep, också från båttillbehörsaffären. Nuförtiden kan man få dem i alla möjliga färger. I sängen fäster du repen med karbinhakar, enkelt att häkta bort när man ska sova.
Som tyngd kan man gå ut i skogen och hitta snygga stenar.

Förresten finns hydraulfjädrar också i båtaffärer. Används till bommen på segelbåtar. Antar att det finns billigare någonannanstans.

Hydraulfjädrar på golvet ger dels märken, dels är de inte vackra i mina ögon. Dessutom kostar de en slant.

Klart man ska ha block! Skitsnyggt och karbinhakarna och repen också!

Supertack för svar! /Malin

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.