Inredning
Coltimoor: Hej, Har tänkt klä vissa väggar i vårt nyproducerade hus med råspont. Funderar på om det är risk att isoleringsdamm kan dra igenom eventuella springor och om jag därför ska sätta typ vindpapp emellan? Någon som har erfarenheter kring detta? Per
trojlee: aaa...ikea´s såg ju fin ut...rymmer man två stövlar på den?hur fungerar den? mvh M
Doldskada: Vi har körsbär möbler i vrummet och furu golv - nu är inte jag ett mode lejon o bloggar om brödrostar som kostar 3000+ men inte stör det mig alls. Däremot tycker jag det är rätt fult med för mycket blottat trä - spelar ingen roll om det är billigt eller dyrt. Så kör på det du tycker e snyggt, men framförallt strunta i vad som är inne o kör på vad nu tycker e bäst - dock så
Dalmas-73: Skall till och tapetserna hallen och trappan till övervåningen. Är ute efter ljusa (vita) tapeter med mönster typ med vitt mönster eller ljusgrått mönster. Är det någon som har några förslag alternativt bilder som ni kan visa. Är en djungel när man skall välja
morsan: Är det smala "lister" som ligger utanpå? Svårt att se på bilden :(
Sussgirl: Hej! Ska göra om i hallen och har funderatpå att sätta panelskiva som ser ut som pärlspont nedtill (vitmålad) och måla resten i ljusgrönt, sen ha vit spegel mot det gröna och två vägglampor brevid spegeln. Tror ni det blir mörkt i hallen? vill helst inte bara ha vitt. Som den är nu så känns den mörk, har en trapp som tar bort ljus i hallen. Ska måla furun på trappen delvis i vitt
Nillinsim: Fråga dottern..? Självklart ska hon vara med och hjälpa till, alltid bra att lära dem att man inte behöver en man för att sätta upp en hylla, då kan hon ju lista ut vad man ska ha dem till.
Jobo123: Jag tror att mattorna är flamsäkra, men ska kolla detta en extra ggr innan jag köper! Har funderat på att hånga mattan i krokar på ena änden och sen sätta upp sådana fästen man använder när man spänner upp vajrar i andra änden, då bör man kunna spänna upp tyget på många ställen, hoppas bara på att det håller! eller så plir det en planka i mitten av taket som jag limma
KnockOnWood: Alfredo, du minns nog inte fel. Den enda personliga kommentaren som jag minns var att TS uppmanade mig att skaffa en hobby i stället för att sitta och vänta på intelligenta kommentarer i tio timmar. Jag kan inte påstå att jag känner mig kränkt, det var en kul kommentar som var mycket passande i det sammanhanget. Då utgår jag naturligtvis från att en lampa inte kan känna sig kränkt :(
Raceman: Är inte sofforna modulbyggda i dag, så man kan bygga lite som man vill vid beställningen?
andersmc: Fel och fel, du gör väl som du vill. Å andra sidan kan jag tycka att både New England och lantlig romantik är fel i en lägenhet. De stilarna hör till kusthus respektive lanthus.
Richard Andreasson: Köp gardiner och kuddar i någon färg, nuvarande gardiner är ju beiga också. Sedan kan du sänka hyllan över TVn lite och hänga dit någon trevlig tavla/prydnad, kanske färggrann. Och så skulle du kunna fixa en såndär skärmvägg av något slag att sätta in vid skrivbordet och på så vis får arbeshörnan avskärmad. Fast jag ser att er totala datorkraft är stor, två bärbara vid
blob: Vi ska installera en braskamin. Tyvärr har de gamla ägarna satt upp en vägg där det förr var en spaljé. Väggen är inte bärande. Hur kan man göra detta snyggt? Skära upp väggen? Vi har fönster till höger, så vi får även mer ljusinsläpp om vi tar upp väggen... Förra ägarnas bild. [bild] Placeringen [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Jonnemannen: http://www.hemmakanalen.se/1.2053834/2011/03/15/bilder_fran_bygglovs_renovering_i_nynashamn?image=16
ÅsaPåsa: Ja, och hade han varit med i detta forum hade han nog dessutom varit Gudfader han också ;)
mysan13: Hej, jag har sökt med ljus och lykta efter lådor till vår bokhylla. Den är i stil med IKEAs Expedit-hylla, men har större fack, 40 x 40 cm. Alla lådor jag hittar är mycket mindre, kring 30x30 cm, så jag har bestämt mig för att måttbeställa i rätt storlek istället. De kunde t.ex. se ut såhär, men måtten strax under 400x400x400: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30184837
byggankan: Nu hittade jag äntligen en bild på bilen http://www.ozoutlet.com/jungle-jeep-p-136.html Men det var mycket dyrare där än vad det var på halens och sedan så tillkommer ju madrass och frakt så det blir väl till att leta vidare.
timmelstad: Som sagt, tycke och smak. Frågar du vilken proffessionell inredare som helst, så säger de att du ska hänga gardinerna från taket och ner till golvet, annars ser det ut som en snubbe med för korta byxor, alltså rätt tokigt... (Personligen delar jag uppfattningen helt!)