C
Coltimoor: Hej, Har tänkt klä vissa väggar i vårt nyproducerade hus med råspont. Funderar på om det är risk att isoleringsdamm kan dra igenom eventuella springor och om jag därför ska sätta typ vindpapp emellan? Någon som har erfarenheter kring detta? Per
0 svar · 1,3k läst
F
Fam Sutare: Vi vill bygga ett bord som ser ut som på bilden och uindrar om någon har en ritning eller beskrivning på hur man gör. Vi är skapligt händiga och vill gärna försöka oss på att bygga ett själva....
0 svar · 7,7k läst
·
T
trojlee: aaa...ikea´s såg ju fin ut...rymmer man två stövlar på den?hur fungerar den? mvh M
5 svar · 4,6k läst
Maveric77
Maveric77: http://www.housedoctor.dk
2 svar · 867 läst
D
Doldskada: Vi har körsbär möbler i vrummet och furu golv - nu är inte jag ett mode lejon o bloggar om brödrostar som kostar 3000+ men inte stör det mig alls. Däremot tycker jag det är rätt fult med för mycket blottat trä - spelar ingen roll om det är billigt eller dyrt. Så kör på det du tycker e snyggt, men framförallt strunta i vad som är inne o kör på vad nu tycker e bäst - dock så
4 svar · 3,0k läst
P
Ana
PomPom: Hej, Ska investera i continentalsäng, har läst vad vi hittat här och på nätet samt pratat med dom. Vi ska provligga och jämföra med andra sängar men undrar över kvaliteten. Ni som har köpt av Ana tidigare, vad tycker ni idag?
0 svar · 867 läst
G
gaia: en med med vit lampskärm
1 svar · 939 läst
D
Dalmas-73: Skall till och tapetserna hallen och trappan till övervåningen. Är ute efter ljusa (vita) tapeter med mönster typ med vitt mönster eller ljusgrått mönster. Är det någon som har några förslag alternativt bilder som ni kan visa. Är en djungel när man skall välja
0 svar · 2,3k läst
morsan
morsan: Är det smala "lister" som ligger utanpå? Svårt att se på bilden :(
2 svar · 1,7k läst
S
Sussgirl: Hej! Ska göra om i hallen och har funderatpå att sätta panelskiva som ser ut som pärlspont nedtill (vitmålad) och måla resten i ljusgrönt, sen ha vit spegel mot det gröna och två vägglampor brevid spegeln. Tror ni det blir mörkt i hallen? vill helst inte bara ha vitt. Som den är nu så känns den mörk, har en trapp som tar bort ljus i hallen. Ska måla furun på trappen delvis i vitt
0 svar · 847 läst
N
Nillinsim: Fråga dottern..? Självklart ska hon vara med och hjälpa till, alltid bra att lära dem att man inte behöver en man för att sätta upp en hylla, då kan hon ju lista ut vad man ska ha dem till.
7 svar · 4,0k läst
pickels
pickels: Kanon, ett jätte tack... :)
2 svar · 893 läst
J
Jobo123: Jag tror att mattorna är flamsäkra, men ska kolla detta en extra ggr innan jag köper! Har funderat på att hånga mattan i krokar på ena änden och sen sätta upp sådana fästen man använder när man spänner upp vajrar i andra änden, då bör man kunna spänna upp tyget på många ställen, hoppas bara på att det håller! eller så plir det en planka i mitten av taket som jag limma
2 svar · 3,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Alfredo, du minns nog inte fel. Den enda personliga kommentaren som jag minns var att TS uppmanade mig att skaffa en hobby i stället för att sitta och vänta på intelligenta kommentarer i tio timmar. Jag kan inte påstå att jag känner mig kränkt, det var en kul kommentar som var mycket passande i det sammanhanget. Då utgår jag naturligtvis från att en lampa inte kan känna sig kränkt :(
10 svar · 8,1k läst
·
Raceman
Raceman: Är inte sofforna modulbyggda i dag, så man kan bygga lite som man vill vid beställningen?
2 svar · 1,8k läst
raveper
raveper: Har man mycket pengar kanske ett Linak system vore något..
6 svar · 2,4k läst
A
andersmc: Fel och fel, du gör väl som du vill. Å andra sidan kan jag tycka att både New England och lantlig romantik är fel i en lägenhet. De stilarna hör till kusthus respektive lanthus.
17 svar · 36,9k läst
·
R
rehnski: Tack så hemskt mycket Ciia. /Martin
4 svar · 1,2k läst
·
S
Richard Andreasson: Köp gardiner och kuddar i någon färg, nuvarande gardiner är ju beiga också. Sedan kan du sänka hyllan över TVn lite och hänga dit någon trevlig tavla/prydnad, kanske färggrann. Och så skulle du kunna fixa en såndär skärmvägg av något slag att sätta in vid skrivbordet och på så vis får arbeshörnan avskärmad. Fast jag ser att er totala datorkraft är stor, två bärbara vid
5 svar · 2,3k läst
blob
blob: Vi ska installera en braskamin. Tyvärr har de gamla ägarna satt upp en vägg där det förr var en spaljé. Väggen är inte bärande. Hur kan man göra detta snyggt? Skära upp väggen? Vi har fönster till höger, så vi får även mer ljusinsläpp om vi tar upp väggen... Förra ägarnas bild. [bild] Placeringen [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,1k läst
L
Linisen_01: Toppen, tack för tipset!
2 svar · 2,0k läst
S
Stensson11: Prova med längre skruv och inga plugg.
5 svar · 1,7k läst
B
BorgP: Prova med http://www.lundell-zetterberg.se/
2 svar · 849 läst
J
Jonnemannen: http://www.hemmakanalen.se/1.2053834/2011/03/15/bilder_fran_bygglovs_renovering_i_nynashamn?image=16
4 svar · 2,2k läst
Å
ÅsaPåsa: Ja, och hade han varit med i detta forum hade han nog dessutom varit Gudfader han också ;)
5 svar · 2,3k läst
pokergirl
pokergirl: Smart! Tackar för tips!
2 svar · 1,4k läst
M
mysan13: Hej, jag har sökt med ljus och lykta efter lådor till vår bokhylla. Den är i stil med IKEAs Expedit-hylla, men har större fack, 40 x 40 cm. Alla lådor jag hittar är mycket mindre, kring 30x30 cm, så jag har bestämt mig för att måttbeställa i rätt storlek istället. De kunde t.ex. se ut såhär, men måtten strax under 400x400x400: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30184837
0 svar · 827 läst
B
byggankan: Nu hittade jag äntligen en bild på bilen http://www.ozoutlet.com/jungle-jeep-p-136.html Men det var mycket dyrare där än vad det var på halens och sedan så tillkommer ju madrass och frakt så det blir väl till att leta vidare.
3 svar · 3,4k läst
P
para: pizzakartonger?
3 svar · 3,1k läst
·
timmelstad
timmelstad: Som sagt, tycke och smak. Frågar du vilken proffessionell inredare som helst, så säger de att du ska hänga gardinerna från taket och ner till golvet, annars ser det ut som en snubbe med för korta byxor, alltså rätt tokigt... (Personligen delar jag uppfattningen helt!)
2 svar · 1,7k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.