2 541 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Inreda vardagsrum, behöver lite idéer kring projektor samt tv.
Hej på er!
Är i mitten av en flytt och ska nu då äntligen få ett separat sovrum och vardagsrum och behöver nu era tips.
Jag har i dagsläget en ramspänd 90" duk samt en 37" tv.
Jag har inte mätt rummet ännu men har för mig att det från vägg till vägg är ca 5 m.
Nu är frågan, kan man ställa tvn under projektorduken (något som jag själv inte tycker är speciellt snyggt) eller kan man sätta tvn på rummets kortsida istället kanske? Eller rent utav flytta in tvn i sovrummet.
Problemet med det sistnämnda är ju då att jag troligtvis behöver mörklägga för att kolla på simpla saker som nyheterna eller ett avsnitt av Simpsons.
Har försökt kolla idéer här men många använder sig av motordriven duk eller så har man ett dedikerat biorum
Alla tips är välkomna!
Är i mitten av en flytt och ska nu då äntligen få ett separat sovrum och vardagsrum och behöver nu era tips.
Jag har i dagsläget en ramspänd 90" duk samt en 37" tv.
Jag har inte mätt rummet ännu men har för mig att det från vägg till vägg är ca 5 m.
Nu är frågan, kan man ställa tvn under projektorduken (något som jag själv inte tycker är speciellt snyggt) eller kan man sätta tvn på rummets kortsida istället kanske? Eller rent utav flytta in tvn i sovrummet.
Problemet med det sistnämnda är ju då att jag troligtvis behöver mörklägga för att kolla på simpla saker som nyheterna eller ett avsnitt av Simpsons.
Har försökt kolla idéer här men många använder sig av motordriven duk eller så har man ett dedikerat biorum
Alla tips är välkomna!
Det beror väl på hur ljust du har i rummet och hur ljusstark proj du har? Just nyheterna och Simpsons spelar det ju ingen större roll om bilden blir lite blaskig. Vi har iaf bara proj i vardagsrummet men funderar på en 42" plasma/LED-TV i sovrummet som komplement.
Det har du helt rätt i, det är en hel del ljus som kommer in men tänkte införskaffa IKEAs rullgardiner. Projektorn är inte speciellt ljusstark den heller men så länge solen inte ligger direkt på projektorn så ser man ju trots allt bilden. Och det är alltid mysigt att ha en tv i sovrummet på den slappa lördagsmorgonen.
Kul att se att det fungerar för er. Mörklägger ni någonting när ni bara ska slötitta på tv då eller lever ni med att det är lite ljusare bild?
Kul att se att det fungerar för er. Mörklägger ni någonting när ni bara ska slötitta på tv då eller lever ni med att det är lite ljusare bild?
Klicka här för att svara