Inredning
AndersG: Vi tänkte oxå ha en inbyggd. Smal (50cm) och hög (vi har 278 takhöjd). Vi har en kort vägg som börjar vid en spismur och slutar i ingenting så vi breddade hela väggen så att den var lika bred som spismuren och lämnade ett hål som vi sätter in hyllan i. Material till hyllan tar vi från snickeri.
byggherreNR1: Slipmaskin är ypperligt, men det beror på hur möblerna ser ut. När jag köpte möbler valde jag de som hade lättslipade delar, dvs raka delar. hur mycket man skall slipa beror på hur slitna de är (uppenbarligen ;)) men desto finare papper du slutar med desto finare yta. om du har en fin yta blir inte vattnet stående lika lätt och då håller sig trät bättre. Jag avslutade med 210
byggherreNR1: En bekant byggde sin egen ledstång och det visade sig vara billigare och inte alltför svårt. Han köpte materialet, i hans fall aluminium, och gjorde en ritning som en smed sedan borrade och fräste till. Sedan satte han upp den själv och reslutatet blev imponerande.
Haagbard: Jag gör lite dekaler ihop med en kompis och vi har så´n självhäftande frostfilm för glas, vi kan ju också göra dekaler i vanlig färgad vinylfolie........ Att blästra hela rutan med en påklistrad bokstav som man sen drar bort tycker jag låter omständigt och dyrt !Tänk om man måste ersätta en ruta om några år, använder man inte samma blästermedel och tryck så kommer väl rutan
anette_jonas: Jag har sökt på nätet efter bilder på bra barer och här kommer en länk till några mysiga hemma barer som man kan kolla in som inspiration http://www.bar-gear.com/gallery.htm Hoppas att någon mer kan sända info om bra utrustning till baren.
Tor: Är det lågvoltsbelysning du tänkt dig? Om inte bör du nog se till att en elektriker sköter installationen. Tänk också på att halogenlampor blir jävligt varma. Se till att inte isoleringen fattar eld!
Tor: Är det alltså en tvättstugebelysning du är ute efter? Vilka krav har du på belysningen? För att kunna ge några vettiga tips är det bra att veta vad du har för färgsättning, inte minst i taket.
yonna: Den jag har är köpt hos Lundia för ca 28 år sedan. Mycket hög kvalitet; takhöjd för inbyggnad i ett dåtida standardhus - tror den är ca 230 hög ... Hyllorna lamellskivor dvs klarar lexikon. Flyttbara hyllplan (flera extra beställdes vid inköpet). Låsbara, släta underskåp. Jag har för mig att den rymmer 28 hyllmeter ... är nedmonterad eftersom den inte passar i mitt hus från
Strisak: Hål i golvet istället för toalettstol. Kanske ett räcke en bit framför så behöver du inte bygga balkongen. Då kan man dessutom hålla i den när man gör andra behov.
Alfons_Helikopter: Nu börjas det med planer för jul. Årets efterlysning är kubformade ljusstakar som på sikt skall kunna byggas om till "lampetter". Eller om det rentav finns färdigt. Målet är en kub i borstad metall, med hål för kronljus, som kan monteras på något smart sätt så att de ger intrycket av att sväva en bit från väggen. Någon som sett något, ellr är det bara att ta en promenad till
Nybyggare: Var köpte ni armaturen? Jag har bara hittat en modell som förövrigt fanns både hos Clas Ohlson och Jula. Har för mig den kostade kring 300-400:- . Men jag skulle gärna vilja se fler alternativ innan vi bestämmer oss.
Ingela: Hej! :) Tror mig veta att Senab Interiör och design i Sthlm och Gbg är återförsäljare av lampan. Gå in på www.senab.com så kanske du kan få reda på mer. Ha en bra helg Ingela
Lill: Modigt att erkänna fusket Kalle ;) Lite synd dock på så, i övrigt, äkta vara. Jag tycker ändå att du harett flådigt hus med snyggt kökstak ( betsat?)..hm..ja förutom "mjukbjälken" då.. :-X
Misse_o_Mojje: [citat] Schysst fynd!! Grattis! Jag såg visst inte inlägget, blädderknappen funkade visst inte här...
AndersG: Letar efter exempel på snygga räcken till övrevåningen. Vi behöver ett så att inte gästerna trillar ned i nedre.. ;)
BAS: Hej. Nej, jag har två "små" projekt före som måste bli klara. Det är min chef som håller på att planera in min fritid under nästkommande år och har en del vilda ideer om hur man skulle kunna förströ sig ett par trista vinterkvällar :P .
LB: Jag såg att bok inte var med på listan men jag vill summera mina intryck av vårt stav-bok golv, Fuktrörelserna är enorma, och jag som har golvvärme... Hårdheten är ungefär 0,0-0,2 :-( Böcker ska vara i bokhyllan, aldrig på golvet.
Erica: Hej, Prova med Pani vikväggar, http://www.pani.se Är snygga och är anpassade för bostadshus. Kolla även med företag som säljer kursade kontorsmöbler och inredningar! Har en kompis som köpte en jätteläcker bar för en spottstyver, från något nedlagt IT företag. Hans fru blev inte glad när han kom hem med den ;D Men vi som är hans kompisar tycker den är jättesnygg. Med Vänliga
Erica: Hej Du, Kan Du skicka en bild, eller beskriva design och material? Men Du skall Du verkligen köpa ett hus som har en lyckobringande hästsko i sin logga :D Skoja bara, Greenline 10 ser riktigt bra ut. Med Vänliga Hälsningar
Annika: Vi bytte ut alla vitvaror som var standard, vi tog in priser från Elgiganten m.m. och jämförde med hustillverkaren. Hustillverkarens pris var i några fall lägre eller ungefär samma, vi blandade olika märken (Husqvarna och Siemens). Det lönade sig inte att köpa detta själv, samt strul med leverans och betalning. Dock bytte vi ut badkar och badrumsinredning.
Lotta och Roger: Hej Inger! Jo, har också kikat på Silvia, men det är lite bred. Jättefin är den. Mina senaste funderingar är att de andra braskaminerna i plåt kanske blir för stelt...så nu funderar jag på en brasmurspis (heter det säkert inte) Jag tror att det kanske blir mer "levande" Tack för svaret.
Jenny72: Hmmm... Jag har ju inte börjat jobba än (mammaledig) och panelupphäng är en ny produkt. Men mitt spontana svar är samma lösning som man har till andra gardinupphängningar, att förlänga själva väggfästet så att stången/stängerna och därmed också gardinen kommer längre ut från väggen och därmed hänger fritt. Det finns ett väggfäste som går ut 14 cm från väggen , tex art
Snowblade: [citat] Hoppsan då så måste http://www.beslagdesign.se/ ha mängder med stavfel på sin sida. ;)