Hej!

Är det någon som vet var jag kan få tag på en klocka i "perrong" modell, dvs. som kan ses från två sidor.
Vet att IKEA har haft en för flera år sedan men jag hittar den inte nu så den måste väl ha utgått :'(

Om nån har några tips på var jag kan få tag på en liknande så blir jag :D :-* :D , färg/material spelar ingen roll.

MVH och tack på förhand/Christina.

Härligt - nu är vi två som letar. Vi har sökt med ljus och lykta i ett par månader. Vi såg den för första gången hemma hos ett par kompisar (ca 1,5 år sedan) och har alltid sagt att vi ska ha ngt liknande - men nu hittar vi den inte...

Hojta till på mailen om ni skulle hitta den eller liknande alternativ!!!

en snabb lösning - köp två likadana och sätt dom ihop...... i en rund ram?
gaia

gaia skrev:
en  snabb lösning - köp två likadana och sätt dom ihop...... i en rund ram?
gaia
Har faktiskt lekt med tanken, men det blir väl rackarns besvärligt när man ska byta batteri el. dyl??
Samt hur får man sen fast den på väggen ???
MVH/Christina.

PS: Fler tips, snälla!!

FredrikB skrev:
Ni får slåss om den =)

[länk]

Liknande den klocka som du hänvisar till finns ju på Ikea.....det ska alltså inte avar en vanlig väggklocka.

CC skrev:
Liknande den klocka som du hänvisar till finns ju på Ikea.....det ska alltså inte avar en vanlig väggklocka.

ahh sant, köpte precis en sån Ericssonklocka och hjärnan var lite enkelspårig =)

Hej byggimperiet!
Den ska väl hänga fritt från taket och ses från båda sidor? Ska den hänga på väggen då räcker det med ett ex. och då blir det ingen perrongklocka.
mvh gaia

gaia skrev:
Hej byggimperiet!
Den ska väl hänga fritt från taket och ses från båda sidor? Ska den hänga på väggen då räcker det med ett ex. och då blir det ingen perrongklocka.
mvh gaia
Javisst ska den ses från båda håll och hänga fritt från taket är ju en variant, men den jag sett satt monterad på vägg och kunde ändå ses från båda håll, dvs satt på ett väggfäste så man inte behövde skruva i taket :D

MVH/Christina.

Jaaaaaavisst.... då kan det användas en något modifierat (förlängd) understådd som man har för hyllor, kanske?
gaia

Jag har sett 2 olika perrongklockor på en smidesaffär i Skellefteå.

Det var precis såna där som man tänker sig att de ska se ut i England på tågstationer runt 1800-talet, lite antik stil på dem med andra ord..

Kostade mellan 600 och 1 000 kr om jag inte minns fel.

Det var väldigt fina och prisvärda med tanke på arbetet på dem.

CC skrev:
Härligt - nu är vi två som letar. Vi har sökt med ljus och lykta i ett par månader. Vi såg den för första gången hemma hos ett par kompisar (ca 1,5 år sedan) och har alltid sagt att vi ska ha ngt liknande - men nu hittar vi den inte...

Hojta till på mailen om ni skulle hitta den eller liknande alternativ!!!
CC!!
Nu har jag äntligen hittat den!!  :D :-* Tom. snyggare än den IKEA hade för några år sedan (iof. något dyrare också ;)) säljs via nedanstående länk, (finns dock inte på hemsidan) den butiken liggen iof. i Luleå men dom öppnar en i Stockholm "i dagarna"
Klockan är helt i Aluminium med stilren design och 38 cm diameter, ganska stor men funkar utmärkt på väggen. Kommer från en firma som heter pt, som jag dock inte lyckats hitta på nätet, på urtavlan står det "Karlsson" Mycket snygg!!
MVH/Christina.

http://www.qlinredning.com/

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.