2 537 läst ·
12 svar
3k läst
12 svar
Efterlyses- "Perrongklocka"
Hej!
Är det någon som vet var jag kan få tag på en klocka i "perrong" modell, dvs. som kan ses från två sidor.
Vet att IKEA har haft en för flera år sedan men jag hittar den inte nu så den måste väl ha utgått :'(
Om nån har några tips på var jag kan få tag på en liknande så blir jag
:-*
, färg/material spelar ingen roll.
MVH och tack på förhand/Christina.
Är det någon som vet var jag kan få tag på en klocka i "perrong" modell, dvs. som kan ses från två sidor.
Vet att IKEA har haft en för flera år sedan men jag hittar den inte nu så den måste väl ha utgått :'(
Om nån har några tips på var jag kan få tag på en liknande så blir jag
MVH och tack på förhand/Christina.
Härligt - nu är vi två som letar. Vi har sökt med ljus och lykta i ett par månader. Vi såg den för första gången hemma hos ett par kompisar (ca 1,5 år sedan) och har alltid sagt att vi ska ha ngt liknande - men nu hittar vi den inte...
Hojta till på mailen om ni skulle hitta den eller liknande alternativ!!!
Hojta till på mailen om ni skulle hitta den eller liknande alternativ!!!
Javisst ska den ses från båda håll och hänga fritt från taket är ju en variant, men den jag sett satt monterad på vägg och kunde ändå ses från båda håll, dvs satt på ett väggfäste så man inte behövde skruva i taketgaia skrev:
MVH/Christina.
Jag har sett 2 olika perrongklockor på en smidesaffär i Skellefteå.
Det var precis såna där som man tänker sig att de ska se ut i England på tågstationer runt 1800-talet, lite antik stil på dem med andra ord..
Kostade mellan 600 och 1 000 kr om jag inte minns fel.
Det var väldigt fina och prisvärda med tanke på arbetet på dem.
Det var precis såna där som man tänker sig att de ska se ut i England på tågstationer runt 1800-talet, lite antik stil på dem med andra ord..
Kostade mellan 600 och 1 000 kr om jag inte minns fel.
Det var väldigt fina och prisvärda med tanke på arbetet på dem.
CC!!CC skrev:Härligt - nu är vi två som letar. Vi har sökt med ljus och lykta i ett par månader. Vi såg den för första gången hemma hos ett par kompisar (ca 1,5 år sedan) och har alltid sagt att vi ska ha ngt liknande - men nu hittar vi den inte...
Hojta till på mailen om ni skulle hitta den eller liknande alternativ!!!
Nu har jag äntligen hittat den!!
Klockan är helt i Aluminium med stilren design och 38 cm diameter, ganska stor men funkar utmärkt på väggen. Kommer från en firma som heter pt, som jag dock inte lyckats hitta på nätet, på urtavlan står det "Karlsson" Mycket snygg!!
MVH/Christina.
http://www.qlinredning.com/
CC!!
"Trägen vinner"
här kommer bilden på klockan.
MVH/Christina.
http://www.presenttime.nl/index.php...=ks&offset=60&sort=artid&groep=&sorttype=ASC&
"Trägen vinner"
MVH/Christina.
http://www.presenttime.nl/index.php...=ks&offset=60&sort=artid&groep=&sorttype=ASC&
Klicka här för att svara