Vilket är billigast, resp. kräver mest förarbete?

Jag vet redan vad jag föredrar men kan tänka mig att låta ekonomin styra. Detta skall vara i barnrum och de lär ju ändå behöva göras om med täta mellanrum....

/aja

På vårt dagis (föräldrakooperativ) revs de ordinarie vanliga tapeterna snabbt sönder i hörn t ex. Satte istället upp glasfiberväv och målade. En tapetbård högst upp som pricken över i. Håller än (efter ett par år) utan några skavanker. Dessutom rätt lätt att fixa själv.

Glömde säga att vi rev ner de gamla tapeterna först (trots att det ej behövdes enligt tapetsäljaren), men det gick fort och lätt. Blev dock dammigt. Glasfiberväven fanns även att köpa som 2:a handssortering, om man vill tänka på ekonomin. Kostnadsmässigt räknade vi med att det skulle gå på ett ut om man hade glasfiberväv och färg jämfört med tapeter. Allt beror ju på vilken sort och kvalitet.

Jo, pärlspont är fint! Har vi också på dagis (man lär sig mycket på ett föräldrakooperativ). Nackdelen hos oss är att det spruckit isär på några ställen. Kan i och för sig bero på att det varit amatörer (=föräldrar) som satt upp det. Men vi har målat sprickorna i samma färg som pärlsponten, så det syns inte så mycket.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.