C
cattis: Någon som vet var man kan få tag i detta?. Har hittat på bauhaus, men då är det på röd eller blå botten. Jag måste ha gul, vit eller grön. Tips mottages tacksamt.
0 svar · 1,5k läst
DragonLady
DragonLady: Ja, läskig... ;D Jag kan inte heller sova utan min tempurkudde, min nacke svär åt mig dagen efter om jag gör det ;) Hur e hästens kudde utformad? har inte sett denna.
3 svar · 4,1k läst
A
AndersG: Vi har en 1200x1000 ungefär. Var inte speciellt dyr. Kaklaren lämnade plats åsså smällde glasmästaren dit den med dubbelhäftande & silikon, sedan mjukfogade jag efter en vecka.
5 svar · 3,0k läst
F
Flygisen: Varför inte skaffa en "TV-BRASA" ::) ;)
5 svar · 3,3k läst
B
byggimpert: Tycker också att ek går utmärkt till ask :) tex. så här i köket, med ekmöbler till askgolv. //Christina.
3 svar · 3,3k läst
M
muppen: [citat] japp men inte i ek.
29 svar · 7,5k läst
Z
Zirgo: nykomlingen - tyvärr,, varit där och spanat med,, inga sådana tillbehör. Jag frågade kjell o company vad dom trodde, och dom sa att de tidigare haft modeller av cdväggar som kunde hålla fodralet med men att det var mer populärt för några år sedan än just nu då... så kanske kan gå att hitta om någon skulle råka sälja sin,,,
5 svar · 2,8k läst
L
lnu: co: Kolla på Habo. De har ett jättesortiment som liknar handtag från olika tidsperioder, dvs även 30-, 40-, 50-, 60- 70- och till och med 80-tal. Tyvärr är produktkatalogen dåligt urformad så man får bläddra ett tag för att hitta vad man söker men jag är nästan säker på att du kan hitta nåt som passar. [bild]
6 svar · 3,1k läst
J
Jani: [citat] Och jag säger det igen, Skitsnyggt !!
10 svar · 3,0k läst
N
Norpan: Vi har ju inget hus och därmed ingen trappa förrän till våren. Men vi lär nog inte ha några problem att utnyttja dom kvm med tanke på alla superbra tips vi har fått här!!! Himla massa bra tips!! :)
20 svar · 11,1k läst
C
co: Ursäkta att jag dröjde så länge med svaret (jag har varit strängt upptagen under juridikfliken + att in reallife bråkat med våra entreprenörer). Dels finns ju en del smått och gott i fliken produkter, klicka på trä, snickeri och isolering och klicka igen antingen på "Hyvlade snickerier från sent 1800-tal, för finare rum" eller "Hyvlade snickerier från sent 1800-tal, hög
6 svar · 15,8k läst
L
legolas: Köp köksbänkskiva, finns i alla dess utföranden av träliknande material, och be brädgårn såga till dem
7 svar · 8,3k läst
G
Gummigum: Oj! Är det verkligen mindre än en halv kubik vatten i en vattensäng? Men försent vi har köpt en Kinna-bädd.....
29 svar · 12,1k läst
M
Mady: Indiska har ibland STORA bord som är väldans snygga.
6 svar · 3,9k läst
Immobil
Immobil: [citat] Oftast monterar man trappan innan man lägger golvet om man ska ha flytande golv. [citat] Du kan skråskruva vangarna i golvet eller använda små vinkeljärn. Samma sak med trappslutet som du skruvar i bjälklagskanten. Slutstolpen/stolparna är oftast hakade på golv, då kan du även skråskruva dessa i golvet. ;)
1 svar · 3,2k läst
B
brevik: Tack! Det blir de dyrare ;D
2 svar · 2,5k läst
A
Aja: Vi hamnade på IKEA en fredag vid halv åtta på kvällen. Om man är en "svag person" som du uttryckte det och itne orkar med allt folk, är denna tid att rekomendera. Känndes som om varuhuset hade öppet enbart för oss! :)
3 svar · 948 läst
K
kirre777: [citat] Låter mycket intressant. Det skall jag kolla in. Tack för tipset! //Christian
5 svar · 959 läst
P
BAR
pleximaster: Gå in på barspecialisten på http://www.hammars.nu/ mvh plexi
7 svar · 6,8k läst
M
Misse_o_Mojje: Jag har bara underskåp, på väggarna hänger skenor med krokar, burkar och "diskställ" (IKEA) för alla prylar och kemikalier. /Ulle
2 svar · 993 läst
B
byggimpert: [citat] Just precis :D :D Och det bästa med allt är att jmf. med Kallholmen eller Allinwood så blir det i princip "gratis" ;) Just de krokarna kommer "Beslagsboden" http://www.beslagsboden.com/se/sortiment/krokar/frames.html, finns antagligen på vilket byggvaruhus som helst som säljer det fabrikatet, om inte kan de ta hem åt dig. MVH/Christina.
6 svar · 19,1k läst
Immobil
Immobil: [citat] 8) Japp, en rak spartrappa. Fast jag gillar dom inte. :P En trappa är framför allt beroende av hur stor bjälklagsöppningen är.
8 svar · 4,2k läst
A
Aja: Hause Hold Uppsala...ungefär som Lagerhouse.
5 svar · 3,6k läst
L
lnu: Mycket av det där kommer tillbaka. Själv tycker jag (just nu) att avlångt, stående kakel i mörka naturfärger är snyggt - hade någon sagt det till mig för 2-3 år sedan hade jag ryst. Har även funderat lite på att köpa nån gammal badrumsserie i senapsgult eller olivgrönt. Det finns en hel del kar/wc/bide/dubbla handfat till salu just nu... Detta förutsätter dock att jag har råd
22 svar · 4,6k läst
M
mannbro: Nåste erkänna att jag faktiskt inte minns det. Det är ju så när man går runt på mässor att det går runt i skallen när man kommer hem igen. Det fanns ju ett antal kökstillverkare representerade, och vi var egentligen inte på mässan för att titta på kök så det försvann men jag tror att det var ett företag som hade köksluckor främst för förnyelse av befintliga kök. Om du är
4 svar · 4,2k läst
J
johawk3: Vi har också en liten toalett på nedre botten. Den är rätt tråkig idag, slimegrön våtrumsmatta och nån slags våtrumstapet i diverse färger. Den renoverades på 80-talet nån gång tror vi. Vi har tänkt och kakla väggarna och lägga klinkers med golvvärme. Kaklet blir "bländvitt"  med två blåa lister nånstans på mitten. Klinkers blir matt ljus med inslag av blått. Eftersom det
1 svar · 7,9k läst
A
AAA: Täljsten (samma som ugnen). Rekommenderas INTE. Vackert i broschyren, men fungerar ej i praktiken. Är mycket poröst och repas bara av att man tittar på den. Berit
14 svar · 9,7k läst
L
Lill: Japp! :D
4 svar · 6,1k läst
L
4 svar · 6,1k läst
M
Mimto: Rekommenderar inte Olssons allmoge. Vår trappa kommer därifrån. När våra snickare monterade den, så var alla överliggare felsågade, det berodde enl. Olssons på datafel, och att vår trappa var så krånglig med olika vinklar. Det tog ungefär en månad innan vi fick nya. Då stämde det mesta, förutom att hålen i en av överliggarna är felborrade, så att stålrören lutar. Vi har
10 svar · 1,5k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Leta reda på en firma som gör rostfria arbeten (Gulasidorna) de fixa säkert en som ser ut precis som du vill. Ang duschdraperi så är det en problematisk bit... Letade själv i ca 5 månader på olika ställen, IKEA, Hemtex, Åhléns, Jysk, Comfort-butiker, Bauhause, Lagerhause mfl. Hittade bara blommiga eller stormönstrade hemsak saker... OCH inte det materialet jag ville ha utan bara
3 svar · 5,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.